۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش ایران
  • شناسه : 7604
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۸:۱۴
  • ارسال توسط :
چه کسانی سرمربی را انتخاب می‌کنند؟
چه کسانی سرمربی را انتخاب می‌کنند؟

چه کسانی سرمربی را انتخاب می‌کنند؟

«انتخابات قبل از موعد برگزار خواهد شد و زمان آن را این هفته اعلام می‌کنیم.»

برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و همچنین انتخاب سرمربی جدید تیم ملی، دو موضوع مهم و حیاتی این روزهای فوتبال ایران است. پس از کناره‌گیری مهدی تاج از ریاست فدراسیون، حیدر بهاروند نایب رئیس دوم به عنوان سرپرست عهده‌دار امور فدراسیون شد. در این میان اعلام شد که انتخابات فدراسیون فوتبال برای تعیین جانشین تاج، در زمان مقرر یعنی اردیبهشت ۹۹ برگزار می‌شود. با این حال، شرایط حساس و فعلی فوتبال باعث شده مسئولان سراغ برگزاری انتخابات پیش از موعد بروند. بهاروند در این خصوص گفت: «انتخابات قبل از موعد برگزار خواهد شد و زمان آن را این هفته اعلام می‌کنیم.» موضوع مورد بحث دیگر، انتخاب جانشین مارک ویلموتس است. در روزهای گذشته خبر رسید که گزینه خارجی (مشخصاً برانکو ایوانکوویچ) منتفی شده و احتمال انتخاب مربی ایرانی قوت گرفته است. برای این مهم اسامی مربیان نام آشنایی چون علی دایی و امیر قلعه‌نویی مطرح شده و علوی سخنگوی فدراسیون چند روز پیش تأکید کرد که سرمربی جدید تا هفته آینده مشخص خواهد شد. سرپرست فدراسیون فوتبال هم این موضوع را تأیید کرد: «تا هفته آینده سرمربی تیم ملی را مشخص می‌کنیم. این‌طور نیست که سرمربی تیم ملی قطعاً ایرانی باشد، گزینه خارجی منتفی نشده است. فعلاً نمی‌توانیم گزینه‌ها را اعلام کنیم.»
با تمام این اوصاف، نکته مبهم اینکه نحوه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی چگونه است؟ اینکه گزینه‌ها بر چه‌مبنایی انتخاب می‌شوند و چه‌ فرد یا افرادی آنها را تأیید می‌کنند. ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در بخشی از اظهارات چند روز پیش، حضور خودش و محمدرضا ساکت را در کمیته فنی فدراسیون فوتبال تأیید کرد. البته حضور شکوری طبیعی و جزو وظایف دبیرکلی است که باید بدون حق رأی باشد اما ادامه سرپرستی او در پایان وقت تعیین شده برای انتخاب دبیرکل جای سؤال دارد. طبیعتاً مرتضی محصص به‌عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه باید عضو کمیته فنی باشد.

پیش از این و در ماجرای انتخاب و برکناری فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم ملی امید هم مشخص شد که اکبر محمدی، میرشاد ماجدی و حمید استیلی در این کمیته عضویت دارند. ظاهراً یکی از اعضای هیأت رئیسه هم باید عضو کمیته فنی باشد که شیعی، مدیرعامل باشگاه پیکان با این سمت در جلسات حاضر می‌شود و البته لیلا صوفی‌زاده، نایب ‌رئیس بانوان هم یکی دیگر از اعضای کمیته فنی است. پیش‌تر تاج گفته بود که ساکت تنها به‌ منظور هماهنگی برنامه تمرینات تیم ملی، اردوها و هتل‌ها در جلسات کمیته فنی شرکت می‌کند. به این ترتیب، ساکت و شکوری عملاً عضو کمیته فنی نیستند، صوفی‌زاده و شیعی هم طبیعتاً در امر انتخاب سرمربی جدید تخصصی ندارند. بنابراین مشخص نیست در غبارآلودترین روزهای تاریخ فدراسیون فوتبال بالاخره سرنوشت نیمکت تیم ملی چگونه رقم خواهد خورد.