۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 40307
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
  • ارسال توسط :
موفقیت درمان ناباروری به ۳۲ درصد افزایش یافته است
موفقیت درمان ناباروری به ۳۲ درصد افزایش یافته است

موفقیت درمان ناباروری به ۳۲ درصد افزایش یافته است

بسته پیشگیری از ناباروری نیز در تمام مراکز بهداشتی درمانی برای زوجین جوان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: موفقیت درمان ناباروری به صورت میانگین از ۲۸ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

دکتر صابر جباری با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از خانواده در سال ۱۴۰۰ به دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: اکنون بیش از ۲ سال از این ابلاغ می‌گذرد،­ ­در این مدت خوابگاه‌های متاهلی از ۲۶ به ۴۱ خوابگاه در کشور افزایش یافته است.

دکتر جباری اضافه کرد: از ۸۰۷ واحد خوابگاه متاهلی در سال ۱۴۰۰ اکنون هزار و۱۰۲ واحد خوابگاه متاهلی در کشور داریم. وی گفت: پیش از ابلاغ این قانون تنها مراکز درمان ناباروری فوق تخصصی و سطح ۳ در کشور داشتیم.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت­ افزود: مراکز درمان ناباروری سطح ۲ با ارائه درمان‌های تخصصی که برای بسیاری از زوج‌های نابارور کافیست در کشور فعال شده است.

وی اضافه کرد: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح ۲ داریم به گونه‌ای که اکنون ۸۷ مرکز در این سطح در کشور فعال است.

دکتر جباری افزود: از ۲۰ مرکز دولتی درمان ناباروری در سطح فوق تخصصی و ۳ نیز در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۵۱ مرکز درمان ناباروری سطح ۳ در کشور رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه پوشش بیمه درمان ناباروری تا پیش از ابلاغ این قانون کامل نبود گفت: اکنون در بخش دولتی پوشش بیمه درمان ناباروری تا ۹۰ درصد هزینه‌هاست و زوجین هزینه ناچیزی را می‌پردازند.

وی ادامه داد: تمام مراکز درمان دولتی و غیردولتی ناباروری نیز با بیمه‌های پایه قرارداد دارند.

دکتر جباری گفت: بسته پیشگیری از ناباروری نیز در تمام مراکز بهداشتی درمانی برای زوجین جوان ارائه می‌شود که­ دچار ناباروری نشوند و یا به هنگام تشخیص داده شود و درمان موثر باشد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: میزان موفقیت در درمان ناباروری به صورت میانگین در کشور ۲۸ درصد بود که اکنون با اعتبار بخشی و به روز رسانی تجهیزات مراکز دولتی درمان ناباروری به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*