۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » رادیو و تلویزیون » سینما و تئاتر
  • شناسه : 24987
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۶
  • ارسال توسط :
نقش علی سایبری مرا قلقلک می دهد
نقش علی سایبری مرا قلقلک می دهد

نقش علی سایبری مرا قلقلک می دهد

گفت و گو با « حمید متقی » بازیگر نقش " علی سایبری " در سریال پر مخاطب گاندو2

** اختصاصی پایگاه خبری وقایع خبری

این شب ها از شبکه سوم سیما سریالی در حال پخش است که به خوبی توانسته است میلیون ها مخاطب را جذب خود نماید .« گاندو ۲» . سریال خوش ساختی که علاوه بر داستانی جذاب و پر کشش با بهره مندی ازبازی بازیگرانی جوان اما توانمند و علاقمند ، هر روز مخاطبان بیش تری را جذب خود می نماید.

اگرچه این سریال در دوران ریاست جمهوری « حسن روحانی » و با خواست وزارت امورخارجه برای چند ماهی از کنداکتور برنامه شبکه سوم حذف شد ، اما بازخوردها و حمایت های معنوی مردم از این سریال سبب شد تا عوامل تولید این سریال در ساخت ادامه سریال و پخش ادامه آن مصصم تر شوند . پیش تر تهیه کننده این سریال اعلام کرد ه بود که «گاندو» دروغ نبوده و نیست و اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلم‌نامه بوده را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

همزمان با پخش این سریال با « حمید متقی » که در نقش ” علی سایبری “ در این سریال بازی کرده است ، گفت و گویی کرده ایم که باهم می خوانیم

حمید متقی متولد ۱۳۶۷ در تهران ، فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته بازیگری از دانشگاه هنر تهران می باشد که سال ۱۳۹۱ با فیلم «تا دورست» شروع کرد و سال ۱۳۹۸ با فصل اول گاندو شناخته شد

آقای متقی بازيگري را از چه سالي آغاز كرديد؟

البته و همانطور که در گفتگوهای قبل گفتم، من از سال ۱۳۸۶ وارد فضای دانشگاه و حرفه بازیگری شدم. از همان سالها مشغول فعالیت های تئاتری دانشگاهی و در واقع خود دانشگاه شدم.(البته من بسیار قبلتر مشغول کار و فعالیت های تئاتری بودم. نمونه اش هم تئاترهای خیابانی استانی سالهای پیش بود). سپس پس از دوران سربازی مجدد در ارشد همین رشته مشغول به تحصیل و کار به طور توامان شدم.

اولین کارم به صورت حرفه ای فیلم تا دور دست با نام قبلی “آواز پر جبرئیل” به کارگردانی آقای حسین قاسمی جامی بود. سپس به فیلم سینمایی “پشت دیوار سکوت” آقای مسعود جعفری جوزانی دعوت شدم و پس از آن چند سریال و فیلم مانند “آرام می گیریم” به کارگردانی آقای روح اله سهرابی ، “حوالی پاییز” به کارگردانی آقای حسین نمازی، “گاندو” به کارگردانی آقای جواد افشار، فیلم “ترانه آتش” به کارگردانی آقای روح اله سهرابی  و در نهایت در سریال “دادستان” به کارگردانی آقای مسعود ده نمکی حضور پیدا کردم.

از نقشتان در گاندوی ۲ بگویید و این که چه شد كه براي بازي در این سریال  انتخاب شديد؟

خب، من در فصل اول این سریال بازی می کردم و بعد از اینکه فصل اول با بازخورد خوب مخاطبان رو به رو شد، تصمیم به ادامه کار گرفتم. همچنین نقش علی سایبری که یک حکر بود برای بینندگان خیلی قابل توجه بود. بر خلاف خیلی از دوستان و همکاران که همیشه عقیده دارند که “وقتی شما یک نقشی را بازی کردید در همان نقش می مانی” من چنین نظری نداشتم و همیشه به این معتقدم که هر نقشی حتی اگر تکراری هم باشد قابلیت گسترش و قابلیت پرداخت جدید را دارد. همینطور که یک شخصیت در زندگی واقعی همواره در حال تغییر و آزمون و خطا هست. شما زمانی که یک فرد را پس از ده سال هم ببینید به احتمال زیاد تغییراتی ولو کم در رفتار وی مشاهده خواهید کرد. بنا به این دلایل و دلایل دیگر تصمیم به همکاری با فصل دوم سریال را گرفتم و خدا را شکر بازخورد خیلی خوبی هم داشته است.

براي رسيدن به نقش علی سایبری، از چه روشي استفاده كرديد؟

نقش علی سایبری و به عبارتی نقش هایی که در مورد اشخاص حکر و خاص(که به نظرم این افراد، افرادی عجیب و خاصی هستند) هستند همیشه مرا قلقلک می دهد که در مورد اشخاصی که این فضای ذهنی را دارند، جستجو و کنکاش کنم. این افراد همواره به دنبال فعالیت های سخت و کارهای پیچیده علمی هستند. انگار که می خواهند یک معادله سخت ریاضی یا فیزیک را حل کنند. زمان برای آنان بسیار ارزشمند است و همیشه سعی دارند مانند عملیات ریاضی کوتاهترین راه را برای رسیدن به حل مسئله پیدا کنند. به قدری دقیق و سریع در این حوزه عمل می کنند که همه را متحیر می کنند. حتی اگر نسخه های خارجی فیلم ها یا مستند هایی که از این افراد موجود است را بنگریم، رفتارهای آنان در زندگی نیز خاص است و سبک زندگی روزمره آنان شاید متفاوت تر از هر فرد دیگری به نظر برسد. نکته دیگر شاید میزان درجه هوش عجیب و بالای آنان باشد که یقینا در این نوع کارها خود را نشان می دهد.

این ماجراهایی که گفته شد بیشتر به این افراد و زندگی آنان مربوط بود. خودم برای رسیدن به این نقش یک بخش  از حس همذات پنداری با این عزیزان استفاده نمودم و برای رسیدن به یک نقش خوب که جذابیت و قابلیت بصری داشته باشد از مجموعه تکنیک های بازیگری و همینطور تجربیاتم از فعالیت های سال های قبل که وجود داشت، به آن اضافه کردم که خروجی نقش، کاری متفاوت و جذاب در آید. یکی از کارهایی که برای رسیدن به نقش درست به عقیده من تاثیرگذار است، آشنایی با این گونه شخصیت ها و تا حدودی صحبت کردن در مورد فعالیتشان است. همچنین شاید زندگی کردن در کنار این افراد و رفتارهای آنان را در نظر گرفتن برای اجرای نقش درست، بسیار کمک کننده باشد. اگر دسترسی به این افراد وجود نداشته یا بسیار سخت باشد(که تا حدودی در کارهای این شکلی اینگونه نیز هست) بهتر است از افراد مشابه و کسانی که نزدیک به این حرفه هستند و یا جستجو در منابع اینترنتی استفاده کرد، که خود نیز از این مسیر و مسیرهای دیگر در جهت بازی طبیعی تر سود بردم. اما نکته نهایی خروجی نقش است که قطعا از دید هیچ بیننده ای پنهان نمیماند.

واکنش های مخاطبان در مقابل سریال دادستان را چگونه می بیبیند؟

بازخوردهای بازی خدا رو شکر خوب بوده است. البته من شخصا آدم نقد پذیری هستم و همیشه سعیم بر آنست که اگر کسی مرا مورد نقد قرار دهد، استقبال کنم حتی اگر مرا آزار دهد. همیشه به طرفداران،  بینندگان و مخاطبان عزیز احترام می گذارم و دست تک تکشان را که وقت ارزشمند خود را برای دیدن سریال می گذارند می بوسم. خیلی ها از تفاوت بازی احساس رضایت کردند و حتی به موارد جزئی تر اشاره کردند که به صورت مصداقی می توانم به گریم اشاره کنم که برخی از عزیزان به آن اشاره کردند و به نظرشان متفاوت تر از فصل یک بود و همین نکته رضایت آنان را دو چندان کرده بود.  در این کار هم با وجود بازخوردهای عالی، عزیزانی نیز بازی مرا مورد ارزیابی قرار دادند و به نظرشان در مورد همان تفاوتی که قبلا در موردش صحبت کردم حرف می زدند اما نکته جالب این بود که همین تفاوت در اجرای نقش و تغییر نسبت به فصل یک برایشان در نهایت باورپذیر و قابل باور بود. حتی چند تن از دوستان و طرفداران در حوزة رسانه و بازیگری به من می گفتند که چرا نقش یک بازی نمیکنی و این برایم خیلی ارزشمند بود!

برنامه های آتی تان در حوزه بازیگری چیست؟

فعلا در حد حرف و صحبت هست و تا زمانی که به قطعیت نرسد ترجیح می دهم در موردشان صحبت نکنم.

یک نکته ای که به نظرم گفتنش خالی از لطف نیست اینست که فعالیت های خود را در این مدت بازنگری می کنم و نسبت به کارهای قبل بیشتر وسواس به خرج میدهم. چون بر این عقیده هستم که نگاه کردن مجدد و ارزیابی برای رشد و پرورش بازیگر خیلی اهمیت دارد.

در انتها از آقای افشار عزیز، آقای امینی عزیز، آقای سلطانی عزیز و دستیاران کارگردان عزیز که همیشه به من لطف دارند و همواره در جهت ارتقای بازی کوشش می کنند تشکر می کنم. اگر خوب ظاهر شدم قطعا کمک های همه این عزیزان و استادان بزرگ است.