۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » جامعه » حقوقی- قضایی » حوادث
  • شناسه : 28756
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۰۱
  • ارسال توسط :
قاتل شرور همچنان سکوت کرده است
قاتل شرور همچنان سکوت کرده است

قاتل شرور همچنان سکوت کرده است

امنیت مردم خط قرمز پلیس است.

گروه حوادث: با گذشت سه روز از شهادت مظلومانه جانشین پاسگاه انتظامی بیدزرد شیراز و در حالی که قاتل وی از سوی پلیس و سربازان گمنام امام زمان ظهر جمعه در یکی از روستاهای استان فارس دستگیر شد وی در بازجویی‌ها هنوز از انگیزه این جنایت حرفی نزده است.
به گزارش “وقایع خبری ” به نقل از «ایران»، سرهنگ کاووس محمدی معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در این‌باره گفت: عامل قتل سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر پس از دستگیری برای تحقیق و بازجویی به اداره پلیس آگاهی استان منتقل شد اما همچنان سکوت اختیار کرده و درباره انگیزه‌اش از این جنایت حرفی نزده است. با این حال تحقیقات از وی در این باره ادامه دارد تا جزئیات و زوایای پنهان این حادثه روشن شود.

برخورد جدی با مخلان امنیت
صبح دیروز سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه شهید سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر از جمله خیل مجاهدان فی سبیل‌الله است که جان خود را در راه لبیک به پیام رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای تقدیم امنیت و آرامش مردم کرد گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و برخورد قاطع با مخلان آسایش و امنیت مطالبه جدی مردم و انتقام خون این شهید بزرگوار به عنوان حق مسلم خانواده وی و مجموعه انتظامی کشور است؛ بنابراین به همه فرماندهان انتظامی و رؤسای پلیس‌های تخصصی مؤکدا تأکید می‌کنم، برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت جامعه را در دستور کار قرار داده و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی این موضوع را به صورت ویژه اجرایی کنند.

قانون به کارگیری سلاح توان عملیاتی پلیس را کم می کند
سردار مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا نیز با بیان اینکه قانون به کارگیری سلاح در کشور ما متعلق به ۲۰ سال قبل است گفت: برای حمل و به‌کارگیری سلاح، قانون «به‌کارگیری سلاح» را در ۱۷ ماده داریم که مصوب سال ۸۰ یا ۸۱ است. در ماده ۲ این قانون، شرایطی گذاشته شده است که به عنوان مثال مأمور باید آموزش دیده باشد، از لحاظ روانی سالم باشد و… در ماده سه نیز ۱۰ شرط و در ماده ۶، شش شرط برای استفاده از سلاح گذاشته شده است. یعنی یک مأمور که هنگام درگیری باید در کسری از زمان بتواند از سلاح خود برای دفاع از مردم استفاده کند، با این شرایط باید نخست آنها را بررسی کند و ببیند برای به‌کارگیری از سلاح این شرایط وجود دارد یا خیر؟ در این شرایط توان ریسک از پلیس گرفته شده و توان عملیاتی پلیس کاهش می‌یابد.
بعد از یک عملیات پلیس وارد پروسه‌های قضایی و درگیری‌های قضایی، بازجویی، بازخواست و سؤال و جواب می‌شود که چرا از اسلحه استفاده کردی؟ چگونه از اسلحه‌ات استفاده کردی؟ آیا این شرایط بود؟ بعضاً نیز وکیل مدافع می‌گوید آن شرایط لحاظ نشده و قاعدتاً پلیس را دچار یک درگیری ذهنی، خانوادگی و اجتماعی می‌کند که این موضوع توان عملیاتی پلیس را می‌گیرد.

دستور رئیس دیوان عالی کشور
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور نیز در پی شهادت مظلومانه جانشین پاسگاه در بیدزرد شیراز و دستگیری متهم، در نامه ای خطاب به رئیس کل دادگستری استان فارس  بر ضرورت تسریع در رسیدگی  و دادرسی این پرونده به صورت فوق العاده تاکید کرد .
گفتنی است شهید رنجبر شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن با ضربات چاقوی مردی شرور به قتل رسید.