۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بانکداری » فرهنگ عمومی » فعالیتهای دینی » قزوین
  • شناسه : 12108
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۲۰
  • ارسال توسط :
امکان پرداخت فطریه به صورت الکترونیکی
امکان پرداخت فطریه به صورت الکترونیکی
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد؛

امکان پرداخت فطریه به صورت الکترونیکی

یکی از طرح های مورد استقبال در میان مردم، طرح اکرام ایتام است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: علاوه بر حضور امدادگران در ۸۷۸ پایگاه پیش بینی شده، امکان پرداخت فطریه به صورت الکترونیکی و از طریق کارت به کارت و شماره گیری کد مهربانی #۵*۰* ۰۲۸*۸۸۷۷* فراهم شده است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ مهرعلی حق گویان در نشست خبری با اصحاب رسانه،بیان کرد: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در نیمه شعبان سال جاری مبنی بر دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان، کمیته امداد رزمایشی با شعار “همدلی برای ایران همدل” را با هدف همدلی، مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان آغاز کرد و با تمام توان وارد این عرصه خدمتی شد.

وی ادامه داد: هدف گذاری اولیه برای این اقدام، ایجاد ۵۲ آشپزخانه مهدوی در سطح استان و طبخ ۳۱۳ هزار پرس غذای گرم و سبد کالا بود که با عنوان “اطعام مهدوی” و با مشارکت مردم مومن و خیر استان اجرایی شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: به لطف خداوند سبحان و با مشارکت ستودنی مردم خیر و نوع دوست تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در سطح استان ۵۳ آشپزخانه مهدوی در اقصی نقاط استان فعال شده و طی این مدت ۱۶۷ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و ۲۱ هزار و ۱۴۵ بسته سبد غذایی میان نیازمندان توزیع شده که ارزش این کمک ها در مجموع ۶۱ میلیارد و ۱۹۱ میلیون ریال بوده است.

حق گویان عنوان کرد: یکی از طرح های مورد استقبال در میان مردم، طرح اکرام ایتام است که در طول ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر ۲۵۰ حامی جدید ثبت نام کرده اند و به این ترتیب جمع حامیان اکرام ایتام و محسنین استان قزوین به ۲۵ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

وی در خصوص عملکرد و اقدامات انجام شده برای زکات فطریه اظهارکرد: مجموع فطریه و کفارات جمع آوری شده در سال گذشته بیش از چهار و ۵۶۱ میلیون تومان بوده که ۲۲ درصد از کل زکات استان در سال گذشته بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای زکات استان تنها مرجع جمع آوری زکوات که فطریه و کفارات را نیز شامل می شود، دبیرخانه شورای زکات استان است که ریاست آن بر عهده نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و قائم مقامی آن را استاندار عهده داراست.

وی تصریح کرد: کمیته امداد استان قزوین به عنوان دبیر این شورا، زکات فطریه و کفارات مردم مومن و روزه دار را از طریق روش های مختلف تدارک دیده شده، جمع آوری می کند و این وجوه را که امانتی شرعی و قانونی است به نیازمندان واقعی می رساند.

حق گویان عنوان کرد: به منظور اجرای مصوبه آخرین جلسه شورای زکات استان، مقرر است ۸۷۸ پایگاه در سطح استان زکات فطریه و کفارات مردم مومن را جمع آوری کنند .

وی تأکید کرد: از مجموع ۸۷۸ پایگاه در نظر گرفته شده ۱۵۴ پایگاه ثابت و ۱۸ پایگاه سیار توسط کمیته امداد، ۶۸۳ پایگاه در مساجد و ۶۸ پایگاه در مراکز نیکوکاری کار جمع آوری فطریه و کفارات را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: صندوق های مستقر در دفاتر دستگاه های اجرایی، کمیته امداد، مساجد و مراکز نیکوکاری دارای لوگوی شورای زکات استان آماده دریافت فطریه مردم مومن و روزه دار هستند.

وی ادامه داد: براساس برنامه پیش بینی شده میزان زکات فطریه و کفارات نسبت به سال گذشته قریب ۱۰۰ درصد رشد خواهد داشت و رقمی حدود هشت میلیارد تومان خواهد بود.

حق گویان اضافه کرد: با توجه به شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع “کرونا ویروس” و احتمال عدم برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلی ها، امکان جمع آوری الکترونیکی فطریه با شماره گیری کد مهربانی#۵*۰* ۰۲۸*۸۸۷۷* فراهم شده است ضمن اینکه با استفاده از کدهای شهرستانی می توان فطریه را برای نیازمندان همان شهرستان واریز کرد .

وی توضیح داد: در روش دوم پرداخت غیرحضوری فطریه شیوه بانکی کارت به کارت پیش بینی شده است که برای این منظور شماره کارت ۸۲۱۵-۵۰۰۵-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای فطریه عام، شماره کارت       6481-5006-9979-6037 برای فطریه سادات، شماره کارت ۴۷۵۸-۵۰۰۷-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای

کفاره غیرعمد و شماره کارت ۳۰۲۳-۵۰۰۸-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای کفاره عمد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در شهرستان های مختلف استان نیز شماره کارت های مستقل برای این منظور تدارک دیده شده تا فطریه جمع آوری شده برای نیازمندان همان منطقه هزینه شود.