۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخابات » ریاست جمهوری » سیاست
  • شناسه : 22615
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
  • ارسال توسط :
امروز به معنای واقعی امنیت غذایی نداریم
امروز به معنای واقعی امنیت غذایی نداریم

امروز به معنای واقعی امنیت غذایی نداریم

به عرصه آمدیم تا به مردم بگوییم همه مشکلات کشور ناشی از تفکر لیبرالی و نئولیبرالی است.

وقایع خبری– سعید محمد یکی از نامزدهای احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، او ۳۰ سال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرد و می گوید:” در این سالـها با حضور در کف استان‌ها و روستا‌ها در بین مردم با جزئیات مشکلات آنها آشنا است و براین باور است که خانه‌های سازمانی افراد را از مردم دور می‌کند .”

این نامزد احتمالی می گوید؛ “به عرصه آمدیم تا به مردم بگوییم همه مشکلات کشور ناشی از تفکر لیبرالی و نئولیبرالی است و براین باور است که تغییر نیازمند تلاش ، کوشش و مجاهدت است.”

او علت بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را  ناشی از سیاست‌های غلط دولت و شیوه حکمرانی می داند و براین باور است که  باید حکمرانی را با طعم و ذائقه اسلام ناب، محقق کنیم.
حرکت به سمت حکمرانی هوشمند، خروج مسکن از سبد کالای سرمایه ای مردم،جلب اعتماد مردم به بازار سرمایه ، بازشناسی ظرفیت های بالقوه در بخش کشاورزی، ، تبیین و توسعه دیپلماسی در تمامی حوزه های فرهنگی، اقتصادی، تجاری، ورزشی و علمی و ایجاد جاذبه برای جلب سرمایه گذاران خارجی و استفاده از ظرفیت همسایگان مهمترین سرفصل برنامه های سعید محمد است که با حضور در نشست قرارگاه روشنفکری ایران قوی و بسیج دانشجویی تهران بزرگ در محل سازمان بسیج دانشجویی به تشریح ان پرداخت که مشروح این جلسه پرسش و پاسخ  را با هم می خوانیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت حضورش در این دوره از انتخابات گفت : ما به عرصه آمدیم تا به مردم بگوییم همه مشکلات کشور ناشی از تفکر لیبرالی و نئولیبرالی است نه تفکر اسلامی، اسلام مظلوم واقع شده است از این رو باید از تفکر اسلامی دفاع و آن را اجرایی کرد.

وی گفت: در گام نخست باید کسانی فرمان اداره کشور را در دست گیرند که در منظومه فکری گفتمان مقام معظم رهبری یا همان تفکر اسلام ناب قرار داشته باشند و بتوانند این تفکرات را محقق کنند.
داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شاید عده‌ای در این برهه شعار تغییر سر دهند افزود: اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود که اتفاقا لازم هم هست باید در چارچوب گفتمان انقلاب انجام شود ما هم روی همین اصل در صحنه حضور یافتیم تا این ظرفیت سازی‌ها صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه به مقوله انتخابات و حکمرانی اسلامی از نظر اعتقادی نگاه می‌کنم گفت: از نظر ما حکومت دینی در امتداد حکومت حضرت رسول (ص) محقق شده از این رو باید تلاش کنیم که حکمرانی را با طعم و ذائقه اسلام ناب محقق کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه انقلاب، توفیقات زیادی بدست آورده که درباره آن نباید سیاه نمایی کرد، اما با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم که باید جبران کنیم.

محمد با بیان اینکه به مقوله انتخابات و حکمرانی اسلامی از نظر اعتقادی نگاه می‌کنم گفت: از نظر ما حکومت دینی در امتداد حکومت حضرت رسول (ص) محقق شده از این رو باید تلاش کنیم که حکمرانی را با طعم و ذائقه اسلام ناب محقق کنیم.
وی افزود: با وجود اینکه انقلاب، توفیقات زیادی بدست آورده که درباره آن نباید سیاه نمایی کرد، اما با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم که باید جبران کنیم.

آقای محمد در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت حضور در عرصه انتخابات گفت: زمانی که رهبری معظم انقلاب موضوع گام دوم را مطرح کردند ما به دنبال مصداق بودیم تا چگونه بیانیه گام دوم انقلاب را اجرایی کنیم و به دنبال افرادی بودیم که آن را محقق کنند.

وی افزود: نسل‌های جدید باید بدانند کسی جلوی پای آن‌ها فرش قرمز پهن نمی‌کند و اگر قرار است تغییر مدیریتی اتفاق بیفتد تلاش، کوشش و مجاهدت لازم دارد.

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به طور عموم در ۴۰ سال گذشته افراد به صورت سینوسی وارد دولت‌ها می‌شدند بعد به بخش خصوصی می‌رفتند و دوباره با روی کار آمدن دولتی همسو در دولت‌ها حاضر می‌شدند که آسیب‌های فراوانی را از این طریق به کشور وارد کردند متاسفانه این گونه رفتار‌ها به اسم اسلام در ۴۰ سال گذشته انجام شد و تاثیر منفی هم بر ذهن مردم گذاشته است.

آقای محمد افزود: ما به عرصه آمدیم تا به مردم بگوییم همه مشکلات کشور ناشی از تفکر لیبرالی و نئولیبرالی است نه تفکر اسلامی، اسلام مظلوم واقع شده است از این رو باید از تفکر اسلامی دفاع و آن را اجرایی کرد.

وی گفت: در گام نخست باید کسانی فرمان اداره کشور را در دست گیرند که در منظومه فکری گفتمان مقام معظم رهبری یا همان تفکر اسلام ناب قرار داشته باشند و بتوانند این تفکرات را محقق کنند.

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شاید عده‌ای در این برهه شعار تغییر سر دهند افزود: اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود که اتفاقا لازم هم هست باید در چارچوب گفتمان انقلاب انجام شود ما هم روی همین اصل در صحنه حضور یافتیم تا این ظرفیت سازی‌ها صورت گیرد.

محمد در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه معیشت و مشکلات پیش آمده در این حوزه گفت: نقدینگی کشور در سال ۹۲، حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود که هم اکنون به ۳ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۶ و نیم برابر افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل خلق پول توسط بانک‌ها اتفاق افتاده بنابراین اگر بخواهند مشکلات معیشتی را به تحریم ربط دهند باید گفت که بخش عمده‌ای از این مشکلات ناشی از سیاست‌های غلط دولت است.

وی هوشمند سازی حکمرانی را راهکاری موثر برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور بیان کرد و گفت: با حکمرانی هوشمند می‌توانیم الگویی را ارائه کنیم که به طور نمونه آیا عرضه سکه و ارز در شرایط خاص به صلاح هست یا خیر؟ باید بدانیم که فکر و تمرکز یک نفر نمی‌تواند به همه موضوعات سامان ببخشد بنابراین باید از مدل هوشمند سازی حکمرانی استفاده کرد در موضوع سکه و ارز حتی بانک مرکزی نیز خود را تبرئه و مسائل بوجود آمده را ناشی از دستور رئیس جمهور بیان کرد. تصمیمات فردی دارای خطا بوده و با توجه به پیچیدگی‌های موضوعات، استفاده از حکمرانی هوشمند یک الزام است.

محمد با بیان اینکه در حکمرانی هوشمند بسیار عقب هستیم اضافه کرد: آمریکا، روسیه و چین بیشترین هزینه را در هوشمندسازی حکمرانی به ویژه در حوزه‌های اقتصاد، صنعت، کشاورزی و خدمات صرف کردند و نتایج آن هم در اقتصاد کشورهایشان مشهود است البته ما در برخی عرصه‌ها که قبلا مسئولیت داشتیم نتیجه این روش را تجربه کردیم، از این رو معتقدیم می‌توانیم حداکثر تا دو سال حکمرانی هوشمند را در برخی عرصه‌ها در کشور پیاده سازی کنیم.

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز در تهران بیش از ده هزار واحد مسکونی متعلق به یک نفر است یعنی نقدینگی زیادی در بخش مسکن بلوکه شده است از این رو ما باید بتوانیم کالا‌هایی مانند سکه، ارز، خودرو و مسکن را که به صورت کاذب به کالا‌های سرمایه‌ای تبدیل شده اند از این دسته بندی خارج کنیم که یکی از راهکار‌ها ناامن کردن بازار‌های کاذب با وضع مالیات است همزمان باید بتوان فضای سرمایه گذاری را به ویژه با استفاده از بازار سرمایه در بخش تولید ایجاد کنیم.

آقای محمد گفت: راهکار دیگر این است که بانکداری باید به ماموریت اصلی خود بازگردد در این باره باید سود سپرده‌ها را به تدریج کاهش دهیم نه اینکه با اقدامی کوتاه مدت بازار‌های دیگر را ملتهب کنیم. به این ترتیب پول به سمت بازار سرمایه و تولید هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه یکی از نیاز‌های اصلی دولت آینده است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد افزود: به دلیل شرایط موجود نمی‌توانیم منابع مالی را از خارج تامین کنیم ضمن اینکه تجربه نشان داده استقراض از بانک خارجی و فاینانس هم فقط موجب واردات کالا‌های خارجی شده و به تولید داخلی آسیب جدی میرساند، لذا هر چند سرمایه گذاری خارجی را با شروطی مثبت ارزیابی می‌کنم، اما به دلیل شرایط فعلی باید برای تامین مالی نگاه به داخل داشت.

آقای محمد اضافه کرد: امروز بیش از ۵۵ میلیون نفر در بورس عضو هستند و عموما هم فریب خوردند که کسی هم در این باره پاسخگو نیست در حالی که با کسانی که این سناریو را طراحی و مبالغ زیادی را از جیب مردم آن هم در روز روشن خارج کردند باید برخورد قضایی شود تا برای آینده کشور اعتمادسازی شود.

داوطلب احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش پرسش‌های مربوط به حوزه تامین و توزیع گفت: مشکل اصلی در تامین و توزیع، مدیریت جزیره‌ای است یعنی مدیران دستگاه‌های اجرایی اگرچه می‌خواهند خدمت کنند، اما به جای کار گروهی فقط جزیره خود را می‌بینند در حالی که باید با همکاری هم، اولویت‌های کشور را شناسایی و به صورت هم افزا کار کنند.

محمد با بیان اینکه امروز به معنای واقعی امنیت غذایی نداریم گفت: برای برقراری امنیت غذایی باید ظرفیت‌ها به خوبی شناسایی شوند، کشاورزان را توانمند و برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم نه اینکه در دوره‌ای در تولید گندم خودکفا شویم و دوره بعدی از آن فاصله بگیریم ضمن اینکه اگر طرح کاداستر اراضی کشور، اجرایی شود تمام اراضی کشور کدبندی می‌شود که برنامه ریزی در این صورت راحت‌تر و کاربردی‌تر خواهد بود.