۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استانداری ، فرمانداری
  • شناسه : 4158
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۴۳
  • ارسال توسط :
از نظر سازمانی آوج با کمترین نیروی انسانی   اداره می شود
از نظر سازمانی آوج با کمترین نیروی انسانی   اداره می شود

از نظر سازمانی آوج با کمترین نیروی انسانی اداره می شود

طلاق عنوان محروم بودن به شهرستان آوج می تواند هم پیامدهای مثبت و هم منفی داشته باشد

نصرت الله علیرضایی در جلسه ستاد توسعه شهرستان آوج که در استانداری برگزار شد اگفت :شهرستان آوج با دو شهر، دو بخش، ۱۰۰ روستا، ۵ دهستان و ۸۵ دهیاری، تنها شهرستانی است که ۷۵ درصد مردم آن در روستاها و ۲۵ درصد جمعیت در دو شهر زندگی می کنند.

وی بیان کرد: این شهرستان ۱۷.۵ درصد مساحت استان را شامل می شود و با فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مرکز استان با استانهای مرکزی، همدان و زنجان همسایه است که ۹۰ درصد آن کوهستانی و ۱۰ درصد آن دشت است.

فرماندار شهرستان آوج تصریح کرد: این شهرستان ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد و شغل اصلی مردم کشاورزی، باغبانی و دامداری است و سالانه ۶۰ هزار تن گندم در آن تولید می شود اما سلیو و کارخانه آرد نداریم که مشکل ساز است.

وی بیان کرد: اطلاق عنوان محروم بودن به شهرستان آوج می تواند هم پیامدهای مثبت و هم منفی داشته باشد لذا نباید این کلمه را همیشه بکار ببریم و موجب یاس مردم شویم.

علیرضایی یاداورشد: اگر گفتن کلمه محروم موجب اختصاص اعتبار بیشتر و توجه جدی تر شود می تواند نتیجه بخش باشد اما شاید موجب فرار سرمایه گذار شود لذا بهتر است از عنوان توسعه نیافته و یا کمتر برخوردار برای آن استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان آوج گفت: وجود ظرفیت های گردشگری مانند غار، برج های خرقان، کاروان سرای شاه عباسی، آبشار،  دریاچه و کوهستان، صخره، تنوع جانوری و گیاهی از قابلیت های این شهرستان است که اگر مورد توجه قرار گیرد می تواند موجب شکوفایی اقتصادی شود.

وی اظهارداشت: وجود ۳۰ معدن که ۱۵ معدن آن فعال است، می تواند از دیگر توانمندی ها برای شکوفایی منطقه باشد که امیدواریم مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد.

علیرضایی یادآورشد: در بخش صنایع تبدیلی و کشاورزی جای کار زیاد است و هنر ما باید جذب سرمایه گذاری برای شکوفا کردن این بخشها باشد.

وی بیان کرد: شهرستانهایی که در شمال استان قزوین قرار دارند در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته اند اما بخش جنوبی که آوج در آن قرار دارد از این نگاه ویژه محروم است و کمتر توسعه یافته است.علیرضایی گفت: باید در این شهرستان حمایت های ویزه و تشویق های قابل توجه داشته باشیم تا سرمایه گذار رغبت حضور در این منطقه را داشته باشد و از استاندار انتظار مساعدت بیشتری داریم.

فرماندار شهرستان آوج بیان کرد: از نظر سازمانی با کمترین نیروی انسانی این شهرستان اداره می شود و هنوز همه ادارات در آن مستقر نشده اند و مردم با مشکل مواجهند.

وی اظهارداشت: از مجموع ۱۰۰ روستای منطقه تعداد ۳۶ روستا هنوز تحت پوشش خدمات آب بهداشتی قرار ندارد و در شش روستا کیفیت آب مطلوب نیست و در ۳۰ روستا مشکل اینترنت داریم و در ۲۰ روستا شبکه استانی هم پوشش ندارد که این مشکلات باید در دستور پیگیری قرار گیرد.

علیرضایی گفت: نداشتن استخر، سالن اجتماعات، از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا رضایت مردم را جلب کنیم.

وی اظهارداشت: از مجموع ۶۶۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان آوج حدود ۵۶۰ کیلومتر آن آسفالت شده و ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیازمند روکش اسفالت است و در این میان ۴۰ طرح تولیدی، کشاورزی و گردشگری با پیشرفت بالای ۶۰ درصد داریم که باید برای تکمیل آن اقدام شود.

فرماندار شهرستان آوج اضافه کرد: اولین پل معلق در غرب کشور را افتتاح کرده ایم اما زیرساخت لازم برای حضور گردشگر را ندارد که باید از سوی دولت برای جذب سرمایه گذار و اجرای طرح های گردشگری حمایت لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: چند طرح بزرگ گردشگری و مجتمع رفاهی در این شهرستان آغاز شده که تاکنون میلیاردها تومان هزینه داشته که تکمیل آنها نیازمند پرداخت تسهیلات مناسب است که امیدواریم پیگیری لازم صورت گیرد.