۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 39583
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
  • ارسال توسط :
ایجاد  امنیت روانی برای مردم مانند ایجاد امنیت اجتماعی مهم است
ایجاد  امنیت روانی برای مردم مانند ایجاد امنیت اجتماعی مهم است

ایجاد امنیت روانی برای مردم مانند ایجاد امنیت اجتماعی مهم است

در برگزاری انتخابات در مناطق صعب العبور الموت و آوج از دو فروند هلی کوپتر استفاده خواهد شد.

عباس کاظمی شامگاه دیشب چهارشنبه دوم اسفند در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران رسانه استان قزوین گفت: باید مراقب امنیت روانی جامعه نیز باشیم و از ایجاد و یا دامن زدن دوقطبی‌ها به اشکال مختلف پرهیز کنیم چراکه ایجاد امنیت روانی برای مردم مانند ایجاد امنیت اجتماعی مهم است.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین افزود: تا این لحظه ۲۳۱ نفر از سوی شورای نگهبان به عنوان نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان قزوین تأیید شده‌اند .

معاون استاندار قزوین یادآور شد: در حوزه قزوین، البرز و آبیک ۱۵۰ نفر با یکدیگر برای کسب دو کرسی رقابت می‌کنند. در حوزه بوئین‌زهرا و آوج ۵۶ نفر و در حوزه تاکستان هم ۲۵ نفر جهت ورود به مجلس آینده با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کاظمی به خبرنگاران گفت: جمعیت واجدین شرایط شرکت در انتخابات در استان قزوین بالغ بر ۹۵۸ هزار نفر است که از این تعداد ۴۸۸ هزار نفر مرد و ۴۷۰ هزار نفر نیز خانم هستند.

وی ادامه داد: به تفکیک شهرستان‌ها تعداد واجدین شرایط به این صورت است که ۳۳ هزار نفر در آوج، ۷۳ هزار نفر در آبیک، ۱۶۰ هزار نفر در البرز، ۹۶ هزار نفر در بوئین‌زهرا، ۱۳۹ هزار نفر در تاکستان و ۴۵۴ هزار نفر در قزوین واجد شرایط رأی هستند و در این دوره از انتخابات در استان قزوین ۴۸ هزار و ۴۶۰ نفر رأی اولی داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه ۱۰۹۶ شعبه اخذ رأی در استان کار جمع‌آوری‌ آرای مردم را بر عهده دارند که ۷۳۹ شعبه ثابت هستند، تصریح کرد: از تعداد شعب اخذ رأی ۷۰۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی خواهند بود. 

وی ادامه داد: در فرمانداری‌های استان قزوین اقدامات برای برگزاری انتخابات در حوزه اجرا و امنیت انجام شده و استان قزوین آماده است تا در ۱۱ اسفند انتخابات را برگزار کند از سویی دیگر کاندیداها باید بدانند که این میدان، عرصه نقد صحیح و عرضه خود است و باید از غوغاسالاری و تخریب پرهیز کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در خصوص برخورد با متخلفان گفت: ما با هیچ کسی تعارف نخواهیم کرد و اگر هر نامزدی و یا هریک از طرفداران آنان در بخش های مختلف قانون را رعایت نکند مطابق قانون و از طریق مراجع قضایی برخورد می کنیم.

وی در پایان یادآور شد : برنامه ریزی گردیده است تا خبرنگاران در تهیه خبر از شعب اخذ رای هیچ مشکلی نداشته باشند.