۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » پژوهش » تغذیه » رسانه ها » کشاورزی
  • شناسه : 8157
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
  • ارسال توسط :
خوردن سبزیجات پر شاخ و برگ برای مغز کودکان مفید است
خوردن سبزیجات پر شاخ و برگ برای مغز کودکان مفید است

خوردن سبزیجات پر شاخ و برگ برای مغز کودکان مفید است

سبزیجات غنی از آهن بوده و قدرت مغز کودکان را افزایش می‌دهد.

دانشمندان اعلام کردند که خوردن سبزیجات پر شاخ و برگ مانند بروکلی و کاهو برای سلول‌های حیاتی مغز کودکان مفید هستند.

به گزارش وقایع خبری و به نقل از ساینس، محققان با بررسی میزان آهن موجود در مغز ۱۵۰۰ کودک به دانسته‌های جالبی دست یافته اند.

پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا معتقدند که سبزیجات غنی از آهن بوده و قدرت مغز کودکان را افزایش می‌دهد.

تحقیقات انجام شده بر مغز نشان داده است که اسفناج، بروکلی، کاهو و سبزیجات دیگر و در کنار این سبزیجات مصرف لوبیا و آجیل و مغز دانه‌ها عملکرد مغز را افزایش می‌دهد.

دکتر «بارت لارسن» از تیم تحقیقاتی اعلام کرد که کمبود آهن شایع‌ترین کمبود ماده غذایی است که بیش از دو میلیارد نفر را در سراسر دنیا تهدید می‌کند. کمبود این ویتامین سبب خستگی شدید، پوست رنگ پریده، درد سینه و سردرد می‌شود.

دکتر لارسن در این ارتباط گفت: «بالا بدون سطح آهن در بافت مغز باعث رشد و توسعه سلول‌های مغزی می‌شود و توانایی ادراک را بالا می‌برد. از سوی دیگر سطوح آهن در بدن می‌تواند اختلالات عصبی بوجود آورد اما کودکانی که مکمل آهن مصرف کرده توانایی ادارک و ارتباط بالاتری دارند. نورون‌های مغزی با ذخیره آهن در غدد عصبی تجمع کرده و به عملکرد مغز کمک می‌کنند.»

وی افزود: «می‌توان گفت وجود میزان کافی آهن در مغز سبب می‌شود که حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت بهبود یافته و عملکرد شناختی کودکان افزایش یابد. کمبود آهن نیز بخصوص در کودکان و زنان نسبت به مردان بیشتر مشهود است. زنانی که کمبود آهن دارند از نظر فیزیکی و ذهنی عملکرد ضعیف‌تری دارند و حتی در رفتارشان نیز کمبود این ویتامین نمود داشته و باعث کج خلقی می‌شود و اختلالات روحی و افسردگی را افزایش می‌دهد.»