۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 32423
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
  • ارسال توسط :
جوسازی رسانه های خارجی برای حذف ایران از جام جهانی!
جوسازی رسانه های خارجی برای حذف ایران از جام جهانی!

جوسازی رسانه های خارجی برای حذف ایران از جام جهانی!

پنجشنبه شبکه «فوتبال دیلی» انگلیس هم درخواست برای حذف ایران را در یکی از بخش‌های خبری خود اعلام کرد.

در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، اخبار و اقداماتی جهت‌دار علیه فوتبال ملی ایران شکل گرفته و باعث نگرانی هواداران در کشورمان شده است.

ماجرا از این قرار است که نامه یک دفتر حقوقی اسپانیایی به فیفا منتشر شده که در آن از فیفا درخواست شده به دلایل مختلف سیاسی از حضور ایران در این رقابت‌ها جلوگیری کند. درخواستی رسمی به فیفا و اینفانتینو، رئیس آن ارسال شده تا فدراسیون فوتبال ایران را فوراً تعلیق و در نتیجه عملاً تیم ملی را از حضور در جام‌جهانی محروم کند! اساس این فشارها روی موارد سیاسی از جمله ادعای فروش پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین است. اخراج از جام‌جهانی به خاطر مسائل سیاسی؟

سیاست خط قرمز فیفا بود اما این شعار قدیمی، حداقل از چندماه قبل که در اقدامی سیاسی، روسیه از مقدماتی جام‌جهانی کنار گذاشته شد رنگ باخته است. اواسط هفته گذشته نشریه تلگراف انگلیس در گزارشی مدعی شد که فیفا باید تیم ملی فوتبال ایران را از حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر محروم کند. این ادعا، سرآغاز یک جریان‌سازی حاشیه‌ای علیه فوتبال ایران شد و رسانه‌های مختلف به این موضوع پرداختند. گروهی از این رسانه‌ها، ایتالیایی‌ها بودند که تیم کشورشان به جام‌جهانی ۲۰۲۲ راه نیافته است. سایت کالچو مرکاتو در خبری به نقل از یک خبرنگار ایتالیایی به نام جولیو مولا نوشت که «فیفا به‌طور جدی به حذف از جام‌جهانی فکر می‌کند و در جلسه‌ شنبه (امروز) این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، ممکن است ایتالیا با دریافت وایلد کارت (سهمیه آزاد) به جام‌جهانی راه پیدا کند.»

نشریه tuttosport با انتشار مطلبی از درخواست برای حذف ایران، اعلام کرد که این اتفاق ممکن است احتمال جدیدی را برای «آتزوری» رقم بزند و سایر رسانه‌های ایتالیا از جمله calcioinpillole و sky sport نیز گزارش‌هایی از احتمال حذف ایران از جام‌جهانی منتشر کردند. این اتفاق در حالی رخ داده که رسانه‌های ایتالیا فروردین امسال هم گزارش دادند به خاطر اتفاقاتی که در بازی ایران و لبنان در مشهد رخ داد، فدراسیون فوتبال ایران تعلیق و تیم ملی از حضور در جام‌جهانی محروم می‌شود اما فیفا این موضوع را تکذیب کرد و گفت اگر هم‌چنین اتفاقی رخ دهد، تیم آسیایی دیگری به‌جای ایران در جام‌جهانی حاضر می‌شود.

با این حال، گمانه‌زنی‌ها در این‌باره ادامه داشت و پنجشنبه شبکه «فوتبال دیلی» انگلیس هم درخواست برای حذف ایران را در یکی از بخش‌های خبری خود اعلام کرد.
مشخص شدن دستور جلسه امروز فیفا
با وجود انتشار برخی خبرها درباره احتمال بررسی حذف تیم ملی ایران از جام‌جهانی ۲۰۲۲، در دستور جلسه امروز فیفا چنین موردی دیده نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، تصویب طرح‌های ارائه شده در جلسات قبلی شورای فیفا از ماه‌های آوریل تا آگوست شامل ارائه آخرین جزئیات درباره جلسه هیأت قانونگذاری فوتبال (IFAB) در مورخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲، ارائه گزارش کمیته‌های مختلف فیفا شامل کمیته‌های مالی، توسعه، برگزاری تورنمنت‌های فیفا، تعیین میزبان مسابقات جام‌جهانی فوتبال ساحلی سال ۲۰۲۳، به روزرسانی برنامه پیشبردی فیفا، بررسی و اصلاح برخی قوانین انضباطی، نقل و انتقال بازیکنان و در نهایت آخرین به روزرسانی‌ها درباره آماده‌سازی جام‌جهانی ۲۰۲۲ دستور جلسه امروز این نهاد را تشکیل می‌دهد.