۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » قزوین » کشاورزی
  • شناسه : 14266
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۲۶
  • ارسال توسط :
۱۴۷ هزار تن نهاده‌ دامی در استان قزوین توزیع شد
۱۴۷ هزار تن نهاده‌ دامی در استان قزوین توزیع شد

۱۴۷ هزار تن نهاده‌ دامی در استان قزوین توزیع شد

بخش زیادی از نهاده‌های دام و طیور به شکل وارداتی در کشور تامین می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۷ هزار و ۵۴۰ تن نهاده‌های دام و طیور شامل سویا، ذرت و جو در این استان توزیع شده است.

به گزارش ” وقایع خبری ” به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزین فاطمه خمسه با اعلام این خبر افزود: این مقدار نهاده‌ها شامل ۴۸ هزار و ۹۷۴ تن سویا، ۶۹ هزار و ۷۷۰ تن ذرت و ۲۸ هزار و‌ ۷۹۶ تن جو است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۴۰ تن از این نهاده‌ها در مردادماه جاری توزیع شده است، گفت: تیرماه سال جاری ۳۲ هزار تن نهاده دامی در استان قزوین توزیع شده بود که نشان از اهتمام سازمان جهادکشاورزی برای کمک به تولیدکنندگان بخش دام و طیور است.

خمسه با بیان اینکه بخش زیادی از نهاده‌های دام و طیور به شکل وارداتی در کشور تامین می شود، اظهار داشت: توزیع نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش دام و طیور بین تولیدکنندگان دارای پروانه صنعتی صورت می‌پذیرد.

این مسؤول تصریح کرد: سهمیه نهاده‌ ها برای هر استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی و بر اساس شاخص‌های تولید و تعداد دام و طیور هر واحد تولیدی تعیین می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با عنایت به سال جهش تولید، تامین نهاده‌های دامی برای تولید کنندگان یکی اولویت های اصلی و مهم این سازمان به شمار می‌رود.