۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 12060
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰:۱۱
  • ارسال توسط :
کرونا به بنگاه‌های اقتصادی استان قزوین آسیب فراوان وارد کرده است
کرونا به بنگاه‌های اقتصادی استان قزوین آسیب فراوان وارد کرده است

کرونا به بنگاه‌های اقتصادی استان قزوین آسیب فراوان وارد کرده است

بیشترین مشکلات بنگاه‌های اقتصادی قزوین در دوره شیوع کرونا مربوط به حوزه صنعت و کشاورزی است .

رییس اتاق بازرگانی قزوین، بیشترین مشکلات بنگاه‌های اقتصادی قزوین در دوره شیوع کرونا را مربوط به حوزه صنعت و کشاورزی دانست.

وقایع خبری : رییس اتاق بازرگانی قزوین در شصت و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین گفت: پس از شیوع کرونا ۷۱۲ تماس از سوی این اتاق با بنگاه‌های اقتصادی استان برقرار شده و از این میان مشکلات ۴۷۶ واحد که تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند، شناسایی شد.

مهدی بخشنده افزود: این گزارش میدانی از سوی بخش خصوصی و به صورت پرسشنامه در بازه زمانی ۱۷ فروردین تا ۲۷ اردیبهشت از بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی استان قزوین جمع بندی شده است و در صورت نیاز ادامه‌دار خواهد بود.
وی گفت: ۲۰ واحد در حوزه بازرگانی، ۲۰۶ واحد در حوزه صنعت، ۲۰۹ واحد در حوزه کشاورزی، ۲ واحد در حوزه معدن، ۱۵ واحد در حوزه خدمات و ۲۵ واحد در حوزه گردشگری استان در ایام شیوع کرونا با مشکل مواجه شده اند.
رییس اتاق بازرگانی قزوین، بیشترین مشکلات بنگاه‌های اقتصادی قزوین در دوره شیوع کرونا را مربوط به حوزه صنعت و کشاورزی دانست.

بخشنده گفت: ۸۳ درصد واحد‌ها مشکل دار در حوزه بازرگانی، ۱۱ درصد در حوزه صادرات کشمش و ۶ درصد نیز در حوزه خشکبار فعال هستند.
وی در خصوص مشکلات این واحد‌ها گفت: فقدان واردات و صادرات به علت بسته بودن مرزها، زمان محدود گمرک و فقدان بازار فروش ازعمده مشکلات این واحد‌ها است.
رییس اتاق بازرگانی قزوین اعلام کرد: اعطای تسهیلات کم‌بهره، تخفیف و مزایای مالیاتی، کاهش حق بیمه کارفرما و معافیت یا کاهش ضرایب گمرکی از مواردی است که پیشنهاد می‌شود برای جبران خسارات برای این واحد‌ها در نظر گرفته شود.
بخشنده همچنین گفت: برای مقابله با کالای قاچاق، نسبت به اجرای شناسنامه‌دار کردن کالا‌های مصرفی استان در فرصت ۳ تا ۶ ماه اقدام شود تا امکان صدور و توزیع کالا‌های فاقد شناسنامه در هیچ کجا میسر نباشد.
استاندار هم بر حمایت از توسعه و اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: حمایت از کالا‌های داخلی باید در اولویت باشد.
آقای جمالی پور گفت: تصور کیفیت بهتر کالای خارجی نسبت به ایرانی نادرست است چرا که امروز کیفیت بسیاری از اجناس تولید داخل نسبت به محصول خارجی مشابه بهتر و بالاتر است.
وی در ادامه گفت: گزارش اتاق بازرگانی در خصوص شناسایی واحد‌های تولیدی مشکل دار اقدام بسیار خوبی است که اگر برای آن‌ها راهکار مناسب ارائه شود می‌تواند در دستور کار دستگاه‌های دیگر قرار گیرد.
استاندار با بیان اینکه برخی مواقع بخش خصوصی دولت را بی اعتماد کرده است گفت: با گرفتن ارز و استفاده ان در جا‌هایی غیر از انچه نیاز دارند موجب بی اعتمادی دولت شده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم گفت: اتاق بازرگانی قزوین رتبه سوم را در فضای کسب و کار کشور کسب کرده است.
فرزین بهنامی فر افزود: استان‌های مرکزی و آذربایجان غربی به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار گرفتند.
وی بهترین دوران عملکرد در اتاق بازرگانی قزوین را در زمستان ۹۸ عنوان کرد و گفت: این پایش‌ها از ۲۸ نماگر در ۱۴ فصل اقتصادی بررسی و جمع بندی شده است.
بهنامی‌فر عملکرد اتاق‌های بازرگانی سیستان و بلوچستان، تهران و کردستان را دارای بدترین وضعیت در حوزه کسب و کار عنوان کرد و آن‌ها در رتبه آخر کشور ارزیابی کرد.
به گفته  وی؛ این اولین بار است که اتاق بازرگانی قزوین به چنین جایگاهی ارتقاء می‌یابد.