۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش » بازار » جامعه » فرهنگ و هنر » قزوین » کتاب و ادبیات » نظام سلامت
  • شناسه : 11743
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
  • ارسال توسط :
کتاب “مبانی شناخت جامعه و هنر “منتشر شد
کتاب “مبانی شناخت جامعه و هنر “منتشر شد
از سوی انتشارات رویای آبی؛

کتاب “مبانی شناخت جامعه و هنر “منتشر شد

عواید فروش کتاب در رزمایش " کمک مومنانه " در قالب "پویش ملی خبرنگاران همدل " به نیازمندان اهدا خواهند کرد .

انتشارات رویای آبی کتاب ” مبانی شناخت جامعه و هنر” تالیف مشترک آرش شایسته نیا و کبری درویش پیشه را در ۵۰۰نسخه چاپ و با قیمت ۳۵هزار تومان روانه بازار کتاب کرد .

مولفین این کتاب را به پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی تقدیم کرده و کلیه عواید فروش کتاب را به توجه به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری ؛ در رزمایش ” کمک مومنانه ”  در قالب “پویش ملی خبرنگاران همدل ” به نیازمندان اهدا خواهند کرد .

اشاره می شود این کتاب که دارای ۱۸۰صفحه است در ۷فصل است و خواننده به زبان ساده با جامعه و هنر آشنا می شود : فصل اول  به « شناخت » پرداخته است و علاوه بر تعریف شناخت ، مراحل شناخت و انواع آن ( علمی ، عقلی ، تعبدی ، شهودی ، هنری ، فلسفی و…) شرح داده شده است .

درفصل دوم خواننده با جامعه ، ماهیت و ویژگی های جامعه آشنا می شود . در این فصل به انواع جامعه های انسانی هم پرداخته شده و جوامع صنعتی و فرا صنعتی نیز مقایسه شده است . قلمرو جامعه شناسی ، پیشگامان جامعه شناسی و تاریخچه مختصر جامعه شناسی در ایران، ارتباط جامعه شناسی با سایر علوم و تقسیم بندی جامعه از دیگر مطالب فصل دوم است .

فصل سوم نیز به موضوع « فرهنگ» پرداخته است و خواننده ضمن آشنایی با مفهوم فرهنگ و ویژگی های آن ؛ باعناصر فرهنگ نیز آشنا می شود . در خاتمه فصل سوم کتاب به فرهنگ عام و تاریخچه فرهنگ عام در ایران پرداخته شده است . خواننده در فصل چهارم با مفهوم « هنر» آشنا می شود و ضمن آشنایی مفهوم هنر از دیدگاه متفکران ، با دوره های مختلف هنری نیز آشنا می شود . در این فصل ۷هنر نیز معرفی و سرآمدان آن هنرها نیز به اختصار معرفی شده اند .

 فصل پنجم به جامعه شناسی هنر پرداخته است و در این فصل خواننده با شیوه های مختلف نگاه به هنر آشنا می شود . فرهنگ نقد ، فرهنگ نقد پذیری ،انواع نقد و اصول نقادی نیز مطالب اصلی فصل ششم است . در فصل هفتم نیز به « هنر درمانی » به صورت مختصر پرداخته شده وخواننده  با شاخه های هنردرمانی آشنا می شود  .