۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 37587
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
  • ارسال توسط :
چین درباره شیوع بیماری همه گیر دیگری شبیه کرونا هشدار داد
چین درباره شیوع بیماری همه گیر دیگری شبیه کرونا هشدار داد

چین درباره شیوع بیماری همه گیر دیگری شبیه کرونا هشدار داد

ظهور و شیوع یک بیماری همه گیر ویروسی دیگر (شبیه کرونا) بسیار محتمل است.

شبکه تلویزیونی ویون هند در گزارشی به پژوهش‌های جدید موسسه ویروس شناسی ووهان چین پرداخت که درباره شیوع بیماری همه گیر دیگری شبیه کرونا هشدار داده است. این موسسه خودش متهم است که احتمالاً عامل شیوع نخستین سویه کرونا در چین و متعاقب آن در جهان بوده است.

گروهی از دانشمندان از موسسه ویروس شناسی ووهان چین هشدار داده اند که ظهور و شیوع یک بیماری همه گیر ویروسی دیگر (شبیه کرونا) بسیار محتمل است. این گره متشکل از یکی از شناخته شده‌ترین ویروس شناسان چینی به نام شی زانگ لی و همکارانش است.

این گروه در مقاله اخیر خود هشدار داده اند که جهانیان باید برای بیماری دیگری مثل کرونا آماده شوند. به گفته این دانشمندان، گروه ویروس عامل کووید-۱۹ باعث بروز بیماری‌هایی در گذشته شد و احتمال زیادی وجود دارد که همین گروه ویروسی باعث شیوع بیماری‌هایی در آینده شود. به یاد داشته باشید که شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ و همچنین همه‌گیری کووید-۱۹، هر دو ناشی از ویروس‌های گروه کرونا بود. بررسی‌های این گروه دانشمندان چینی نشان می‌دهد که خطر سرایت بیش از ۴۰ گونه ویروسی از این گروه، وجود دارد که نیمی از آن‌ها به عنوان ویروس‌های بسیار خطرناک رده بندی شده است.

شش مورد از این ویروس‌ها از قبل شناخته شده است که باعث بروز بیماری‌هایی در انسان‌ها می‌شود. به گفته این دانشمندان، می‌توان از ابزار‌های سریع و حساس آزمایشی برای پایش جدی این ویروس‌های پرخطر استفاده کرد. دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در چین اعلام کرده اند که این امر می‌تواند تسریع روند آزمایش و ساخت واکسن در بحران‌های آینده در حوزه سلامت عمومی کمک کند.

آن‌ها هشدار داده اند که جهانیان تمایل دارند از گفتگو درباره موضوع همه‌گیری و یافتن روش‌هایی برای آمادگی بهتر در آینده دورشوند. به گفته دانشمندان، مقامات چینی در حال کم اهمیت جلوه دادن کووید-۱۹ هستند و برخی از شهر‌ها انتشار داده‌های مربوط به عفونت‌های ریوی را متوقف کرده اند.