۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 30586
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
  • ارسال توسط :
پوشش ۹۵ درصدی اینترنت در روستاهای کشور تا پایان ۱۴۰۱
پوشش ۹۵ درصدی اینترنت در روستاهای کشور تا پایان ۱۴۰۱

پوشش ۹۵ درصدی اینترنت در روستاهای کشور تا پایان ۱۴۰۱

اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که برای اتصال هر روستا به اینترنت به طور متوسط به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وقایع خبری: مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز در اختیار ما قرار بگیرد، تا پایان سال می‌توانیم قول اتصال ۹۵ درصدی تمام روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات را بدهیم.

ایرج روحی  گفت: سعی داریم بر استان‌هایی که درصد اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات پایین‌تر از میانگین کشور است، تمرکز بیشتری داشته باشیم و آن‌ها را به میانگین اتصال کشوری نزدیک کنیم چرا که برقراری عدالت ارتباطی بسیار اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت ثابت، ۳۲ درصد است گفت: واقعیت این است که امروز ذائقه کاربران در استفاده از اینترنت تغییر کرده و آن‌ها تمایل بیشتری دارند تا از اینترنت همراه به جای اینترنت ثابت استفاده کنند.

روحی تاکید کرد: توسعه اینترنت ثابت در برخی مناطق کشور برای ما راحت‌تر است، اما درخواست کاربران ساکن در روستا‌ها، دسترسی به اینترنت سیار است. توسعه اینترنت ثابت با کیفیت بهتر و ارزان‌تر از رویکرد‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

مشاور وزیر ارتباطات  افزود: استفاده از اینترنت ثابت در دنیا محاسن زیادی دارد، معمولا اینترنت ثابت ارزان‌تر است و سرعت بالایی دارد. اما از آن‌جایی که این فناوری برخلاف اینترنت سیار، در کشور ما توسعه پیدا نکرده مردم به استفاده از آن تمایل ندارند و دوست دارند از طریق تلفن‌های همراه خود به اینترنت متصل شوند.

روحی با بیان این‌که از زمان استقرار دولت سیزدهم تا کنون، بیش از یک هزار و ۶۰۰ روستا به اینترنت متصل شده است، گفت: از این تعداد روستا، برخی اصلا به اینترنت دسترسی نداشتند و دسترسی برخی دیگر بسیار ضعیف بود. در عملیات اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت، تعدادی از روستای کمتر از ۲۰ خانوار که در آن منطقه قرار داشتند نیز به اینترنت متصل شدند.

مشاور وزیر ارتباطات درباره پوشش ۱۰۰ درصدی روستا‌های کشور به اینترنت تا پایان ۱۴۰۱ گفت: حدود ۶ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که تمام روستاها، جزو روستا‌های سخت و صعب‌العبور هستند و تعداد خانوارهای‌شان کم است، به همین علت اپراتور‌ها با اینکه بودجه را از وزارت ارتباطات دریافت می‌کند، اما تمایلی ندارند در آن روستا‌ها دکل احداث کنند، چرا که این کار برای آن‌ها درآمدی ندارد.

روحی درباره میزان هزینه و زمانی که برای اتصال یک روستا به اینترنت نیاز است، گفت: در صورتی که دکل مخابراتی (BTS) از قبل در روستا احداث شده و امکان اتصال آن با ظرفیت بالا به شبکه اپراتور مقدور باشد سه هفته زمان نیاز دارد تا روستا را به اینترنت متصل کنیم، اما برای یک روستای بدون دکل، حداقل چهار ماه زمان نیاز است.

وی درباره اعتبار موردنیاز برای اتصال یک روستای بدون ارتباط به اینترنت گفت: اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که برای اتصال هر روستا به اینترنت به طور متوسط به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی درباره زمان اتصال ۱۰۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت گفت: اگر بودجه موردنظر را در زمان مقرر به ما تخصیص می‌دادند ضریب پوشش اینترنت تا پایان سال به نزدیک ۱۰۰ درصد می‌رسید، اما با توجه به واقعیت‌هایی که درباره تامین تجهیزات وجود دارد، فکر می‌کنم تا پایان سال جاری در گام نخست اتصال تمام روستا‌ها را به بالای ۹۰ درصد و در گام بعدی این میزان را به ۹۵ درصد برسانیم.