۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 9798
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
  • ارسال توسط :
نرخ دیه در سال ۹۹، سیصد و۳۰  میلیون تومان تعیین شد
نرخ دیه در سال ۹۹، سیصد و۳۰  میلیون تومان تعیین شد

نرخ دیه در سال ۹۹، سیصد و۳۰ میلیون تومان تعیین شد

در مبارزه با کهنه ویروس فساد، موفقیت‌های چشمگیری در کشور داریم.

غلامحسین اسماعیلی امروز در نشست خبری افزود: آخرین رأیی که شعبه سوم ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی در تاریخ ۲۵-۱۲-۹۸ صادر کرد، درباره بخش دیگری از پرونده بانک سرمایه و صندوق تعاونی فرهنگیان است.
وی افزود: این مجموعه متعلق به جامعه عزیز و دوست داشتنی فرهنگیان ما بود، اما برخی از مدیران این مجموعه‌ها با تبانی با افراد سودجو و فرصت طلب، ارقام قابل توجهی از سرمایه متعلق به فرهنگیان را به باد دادند.
وی افزود: دستگاه قضایی تلاش کرد که این سرمایه را به صندوق فرهنگیان و بانک سرمایه برگرداند.
اسماعیلی گفت: در این پرونده افراد متعددی تا به حال محاکمه شده اند و رأی اخیر ناظر به دو نفر از متهمان اصلی این مجموعه است.
اسماعیلی گفت: نفر اول آقای محمدرضا جهانبانی فرزند علی است که به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ شش هزار و ۴۰ میلیارد ریال محاکمه شد.
وی اضافه کرد: این فرد متأسفانه از مجموعه بانک سرمایه که سهام ذخیره صندوق ذخیره فرهنگیان بود به تنهایی و در قالب شرکت‌های متعدد بیش از یکصد فقره تسهیلات گرفته بود و تسهیلاتی را که در قالب شرکت‌های متعدد دریافت کرده بود، در غیر موضع خودش هزینه کرد و تسهیلات را هم مسترد نمی‌کرد که بعد از رسیدگی و محاکمه به تحمل ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی، محرومیت دائم از مشاغل دولتی، استرداد ۵ هزار و ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در حق بانک سرمایه محکوم شد.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: متهم دیگر این پرونده آقای عمار صالحی فرزند عطاء اله به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نرخ دیه در سال ۱۳۹۹، ۳۳۰ میلیون تومان تعیین شد.
به موجب قانون در پایان هر سال قوه قضاییه نرخ دیه را تعیین می‌کند که در جلسه شوارای عالی قوه قضاییه این موضوع مطرح و نرخ دیه برای سال ۹۹، در ماه‌های غیر حرام ۳۳۰ میلیون تومان تعیین شد.
در سال گذشته این مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان بود که با رشد۲۰ درصدی به ۳۳۰ میلیون تومان رسید.
نرخ جدید دیه از سال جدید اجرایی می‌شود.

در مبارزه با کهنه ویروس فساد، موفقیت‌های چشمگیری در کشور داریم.

غلامحسین اسماعیلی امروز در نشست خبری افزود: از تلاش همکاران عزیزمان در قوه قضاییه به خاطر ارائه خدمات قضایی در طول سال و پایان سال برای رسیدگی فوق العاده به پرونده‌های مسن و معوق و نیز همکاری با واحد‌های مربوط در حوزه بهداشت و درمان، تشکر می‌کنیم. وی گفت: آنچه پیش از این شاهد بوده ایم مبارزه و مقابله با کهنه ویروس منفور و ناامید کننده فساد در کشور بود که به لطف خداوند و با تلاش، جدیت و قاطعیت همکاران ما می‌توان ادعا کرد که در مهار این ویروس موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: گزارش‌های مربوط به این موفقیت‌ها در نشست‌های قبلی و در زمان‌های خود اعلام شده است.
وی گفت: امروز مردم ما بیش از آن که اخبار ناامید کننده بروز فساد را بشنوند، شاهد مجازات کسانی هستند که مرتکب مفاسد اقتصادی شده اند.
وی افزود: امروز مردم به جای شنیدن غارت بیت المال، گزارش‌های مربوط به استرداد و بازگشت اموال به غارت رفته از بیت المال را می‌شنوند و این اوضاع و عملکرد قوه قضاییه در مبارزه با این کهنه ویروس است.

  قدردانی سخنگوی قوه قضاییه از کادر درمانی کشور

سخنگوی قوه قضاییه از کادر درمانی وجامعه پزشکی کشور به خاطر تلاش برای حفظ سلامت مردم در مسیر مبارزه با بیماری ویروس کرونا قدردانی کرد. غلام حسین اسماعیلی امروز در نشست خبری با بیان اینکه سال ۹۸ همراه با فراز و نشیب‌هایی بود گفت: اعلام گزارش تفصیلی اقدامات قوه قضائیه به دلیل شرایط خاص کشور به زمان دیگری موکول می‌کنیم.
اسماعیلی گفت: همچنین از رهبر معظم انقلاب که فرمان تشکیل قرار گاه مقابله با کرونا را دادند تشکر می‌کنیم و از جامعه پزشکی و پرستاران کشور که در خط مقدم حفظ سلامت شهروندان خدمتگزاری می‌کنند هم تشکر می‌کنیم.
وی افزود: از همه بخش‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، باید قدردانی کنیم.