۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهرداری » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 25299
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
  • ارسال توسط :
نتوانسته ایم از ظرفیت هنر  انقلاب اسلامی بهره لازم را داشته باشیم
نتوانسته ایم از ظرفیت هنر  انقلاب اسلامی بهره لازم را داشته باشیم

نتوانسته ایم از ظرفیت هنر انقلاب اسلامی بهره لازم را داشته باشیم

پیشنهاد ما این است که در هر استان سند تحول فرهنگی متناسب با سبک زندگی ایرانی- اسلامی و آداب و رسوم آن استان تدوین شود .

وقایع خبری / دکتر فاطمه محمدبیگی با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتخاب وزیری جوان و پر انرژی و توانمند برای مجموعه فرهنگ و هنر کشور قطعاً می‌تواند بستر ایجاد تحولی شگرف را در این حوزه رقم بزند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نتوانسته ایم از ظرفیت هنر انقلاب اسلامی بهره لازم را داشته باشیم چرا که در تولید محتوای رسانه‌ای و هنری متناسب با سبک زندگی ایرانی- اسلامی همچنین آرمان‌های انقلاب اسلامی کاستی‌های بسیاری دیده می‌شود.

دکتر محمدبیگی ادامه داد: ضرورت دارد تولید محصولات عمیق و تحول در سیاست گذاری‌های حوزه فرهنگ در وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت سیزدهم به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: با وجود جایگاه و اثرگذاری بالای فرهنگ شاهد آن هستیم که بی مهری بسیاری در این حوزه رقم می‌خورد به گونه‌ای که بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه فرهنگ به هیچ عنوان قابل قبول نیست و ضرورت داشت که دولت گذشته در بودجه سال جاری نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ داشته باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز عنوان کرد: در مجلس یازدهم تلاش شد تا در بودجه ۱۴۰۰ تغییراتی در حوزه بودجه فرهنگی رقم بخورد با این حال آنچه در بودجه ۱۴۰۰ نهایی شد هنوز هم جای تأمل دارد که باید در سال‌های آینده این فرایند تغییر کند.

وی تاکید کرد: امروز عملکرد رایزن‌های فرهنگی کشورمان در اقصی نقاط جهان قابل توجیه نیست، چرا که این ظرفیت عظیم می‌توانست گستره بیشتری در انتقال و معرفی آموزه‌های عظیم انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف داشته باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز گفت: پیشنهاد ما این است که در هر استان سند تحول فرهنگی متناسب با سبک زندگی ایرانی- اسلامی و آداب و رسوم آن استان تدوین شود تا بر اساس آن برنامه‌ریزی های فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: توجه به برنامه‌های خانواده محور در راستای تقویت بنیان خانواده، توجه به تکریم و اعتلای هنر و هنرمند، محتواسازی هوشمندانه، رفع موانع و پشتیبانی از رشد و توسعه هنر اسلامی، تقویت آرایش رسانه‌ای کشور از دیگر مطالبات جدی ما از وزارت فرهنگ و ارشاد سیزدهم است.