۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » تغذیه
  • شناسه : 6484
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
  • ارسال توسط :
عرضه تخم مرغ درجه ۳ مرغ مادر به عنوان تخم مرغ محلی
عرضه تخم مرغ درجه ۳ مرغ مادر به عنوان تخم مرغ محلی

عرضه تخم مرغ درجه ۳ مرغ مادر به عنوان تخم مرغ محلی

عرضه تخم مرغ درجه 3 تحت عنوان تخم مرغ محلی به نوعی تقلب محسوب می شود

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر بهوقایع خبری گفت: عده ای سودجو با خرید تخم مرغ های مزارع پرورش مرغ های مادر که به علت نقص در نطفه دار بودن و …. برای جوجه کشی قابل استفاده نیست و در نهایت در صورت سلامت اولیه معمولا مصرف صنعتی(صنایع غذایی) دارند، نسبت به توزیع اینگونه تخم مرغ ها در سطح مراکز عرضه اقدام کرده و به عنوان تخم مرغ محلی به فروش می رسانند.

دکتر یداله کلهر با اشاره به درجه ۳ بودن تخم مرغ های مذکور افزود: قیمت این تخم مرغ ها  بسیار پایین تر از تخم مرغ خوراکی تجاری می باشد، ولی در سطح مراکز عرضه با سوء استفاده از رنگ قهوه ای این تخم مرغ ها به عنوان تخم مرغ محلی و با قیمت بالاتر عرضه می شود.

این مقام مسئول در خاتمه به متصدیان مراکز عرضه و عموم مردم توصیه کرد: تا نسبت به تهیه تخم مرغ هایی که دارای تاریخ تولید و انقضاء می باشند اقدام کنند.

وی همچنین به عرضه کنندگان و توزیع کنندگان این نوع تخم مرغ ها هم هشدار داد که در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد .

کلهر در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه عرضه تخم مرغ درجه ۳ مزارع پرورش طیور صنعتی تحت عنوان تخم مرغ محلی به نوعی تقلب محسوب می شود لذا سایر دستگاههای نظارتی ذیربط نیز با این تخلف برخورد خواهند کرد.