۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش » اخبار زنان » اخبار ملی » رادیو و تلویزیون » نظام سلامت
  • شناسه : 9410
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
  • ارسال توسط :
زنگ کرونا در شبکه رادیویی سلامت  روی  آنتن رفت
زنگ کرونا در شبکه رادیویی سلامت  روی  آنتن رفت
از ۲ بهمن با هدف آگاه‌سازی و آموزش‌های همگانی درباره آن

زنگ کرونا در شبکه رادیویی سلامت روی آنتن رفت

آمارهای اعلام شده به وسیله افراد غیر در فضای مجازی و رسانه های غیر رسمی بدون اعتبار است.

مدیر رادیو سلامت گفت: رسانه ملی پیش از اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور برنامه های خود در این‌باره را شروع کرده که آیتم زنگ کرونا رادیو سلامت از جمله آنها بود.

«صدیقه اعتمادسعید» مدیر رادیو سلامت در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با بیان اینکه صدا وسیما بر اساس آینده پژوهی‌های خود برنامه های با محور کرونا را پیش از اعلام رسمی اپیدمی آن در کشور آغاز کرده اظهار داشت: بر این اساس زمانی که این بیماری در چین شیوع پیدا کرد رسانه ملی وارد عمل شده و به عنوان نمونه آیتم زنگ کرونا در شبکه رادیویی سلامت از ۲ بهمن با هدف آگاه‌سازی و آموزش‌های همگانی درباره آن با حضور مسئولان ارشد مربوطه در کشور به روی آنتن رفت.

وی افزود: یک سیاست و راهبردی در سازمان در این مورد نوشته و اجرا شده که بر اساس آن برنامه‌های مربوط علاوه بر آموزش‌های همگانی فردی و اجتماعی به منظور رعایت اصول بهداشتی؛ آرامش بخشی به جامعه در پیرامون موضوع کرونا نیز داده شود. زیرا فرد مضطرب نمی‌تواند کارهای لازم را درجهت ایمن‌سازی خود و خانواده‌اش انجام دهد.

مدیر رادیو سلامت ادامه داد: از ۲۸ اسفند هم که شیوع این ویروس در کشور اعلام شد رسانه ملی برنامه‌های گوناگونی را در قالب های گوناگون درباره کرونا به مخاطبان عرضه شده و می‌شود.

اعتمادسعید به شیوع این ویروس در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا اشاره کرده و خاطرنشان کرد: چهار کلان راهبرد را کشورهای گوناگون دنیا برای مقابله با این ویروس در پیش گرفتند که بخشی از آن وظایف جامعه است که شامل؛ پیشگیری از ابتلا؛ دست نزدن به منطقه T شکل صورت شامل دهان؛ دهن و بینی و چشم است؛ قطع زنجیره انتقال با محوریت ماندن خانه؛ اقدامات درمانی که برعهده مراکز درمانیست.

این پزشک متخصص، دانستن آمار را برای عموم فاقد اهمیت دانست و تصریح کرد: اینکه مثلا ما بدانیم ۱۰۰ نفر یا ۵۰۰ نفر یا هرتعداد دیگر بر اساس کرونا فوت کرده‌اند مهم نیست. بلکه مهم برای مردم رعایت اصول در قطع زنجیره انتقال و ابتلا به کروناست تا از ابتلا و تبعات آن جلوگیری کنیم که یکی از مهم‌ترین آنها ماندن در خانه و جلوگیری از ترددهای غیر ضروریست.

وی منبع معتبر در زمینه اخبار مربوط به کرونا وزارت بهداشت دانست و گفت: بیمارستان هایی که ابتلای افراد را به این بیماری تشخیص بدهند، آمارهای خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده و این نهاد آمارها را به مردم اعلام می کند. منبع رسانه ملی نیز تنها آمار رسمی وزارت بهداشت است و آمارهای اعلام شده به وسیله افراد غیر در فضای مجازی و رسانه های غیر رسمی بدون اعتبار است.

مدیر رادیو سلامت در پایان به مردم توصیه کرد: اگر مردم عزیز می خواهند اخبار مربوط به کرونا را هم در فضای مجازی پیگیری کنند؛ تنها خبرهای مربوط به آن را در کانال های معتبر و رسانه‌های مسئولیت دار دنبال کنند.