۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 12381
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
  • ارسال توسط :
در شهرک مهرگان هیچ فضای فرهنگی و  کتابخانه‌ای وجود ندارد
در شهرک مهرگان هیچ فضای فرهنگی و  کتابخانه‌ای وجود ندارد

در شهرک مهرگان هیچ فضای فرهنگی و کتابخانه‌ای وجود ندارد

یک باب کتابخانه و مجتمع فرهنگی در شهرک مهرگان احداث شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: میانگین سرانه فضاهای فرهنگی در کشور نیم متر مربع بوده ولی متاسفانه مجموع این فضاها در استان یک دهم متر مربع یعنی ۲۰ درصد متوسط کشوری است.

وقایع خبری : علی فرخزاد  در جلسه توسعه فضاهای فرهنگی استان قزوین، افزود: استاندارد سرانه فضاهای فرهنگی ۲ متر مربع تعریف شده است و باید با استفاده از زمین‌های با کاربری فرهنگی که در طرح‌های تفصیلی شهرهای استان پیش بینی شده‌اند برای رفع این کمبود تلاش کنیم.
وی افزود: در همین راستا بنابر تقاضای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک جلسه با حضور مسوولان شهرداری و شورای قزوین، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران شهرستان‌های مختلف و اداره راه و شهرسازی تشکیل شد و تصمیمات خوبی برای اولویت بندی در این زمینه اتخاذ گردید.
فرخزاد گفت: با توجه به اینکه در شهرک مهرگان هیچ فضای فرهنگی و کتابخانه‌ای وجود ندارد قرار بر این شد که در اولویت اول افزایش سرانه فرهنگی قرار گیرد و با مشارکت راه و شهرسازی، شهرداری، فرمانداری البرز و سازمان برنامه ریزی و مدیریت یک باب کتابخانه و مجتمع فرهنگی در این شهرک احداث شود.
وی اضافه کرد: در این جلسه تقسیم بندی و تامین منابع مالی آن صورت گرفت و قرار شد از امسال کار شروع شده و در یک برنامه ۲ ساله بتوانیم طرح را افتتاح کنیم.
فرخزاد با اشاره به طرح‌های نیمه کاره فرهنگی در استان، افزود: یکی از این طرح‌های قدیمی در قزوین مجموعه تالار شهر است که با توجه به کمبود اعتبارات و محدودیت‌های موجود قرار شد از طریق ماده ۲۷ قانون خصوصی سازی به شهرداری قزوین واگذار شود و موافقت شورای قزوی نیز در این زمینه وجود دارد.
وی گفت: احداث کتابخانه مرکزی قزوین نیز مورد درخواست اداره کل امور کتابخانه‌های استان بود که تکمیل و بهره برداری از یک زمین ۶ هزار و ۵۰۰ متری که از سال‌های گذشته در این زمینه اختصاص داده شده و به دلیل کمبود اعتبارات متوقف مانده بود مورد بحث قرار گرفت.
این مسوول گفت:۲ راهکار برای این طرح پیش بینی کردیم که یا بخشی از زمین را برای تامین منابع واگذار کنیم یا اینکه آن را در قالب یک مجتمع کتابخانه و بخش تجاری از طریق جذب سرمایه گذار به اتمام برسانیم.
وی گفت: در سایر شهرهای استان از جمله بویین زهرا، نرجه، سگزآباد و آبیک نیز طرح‌های نیمه کاره کتابخانه وجود داشت که منابع مالی آن را از راه‌های مختلف پیش بینی کردیم.
فرخزاد افزود: امیدواریم فرمانداران و مدیران کل کتابخانه‌ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز مصوبات این جلسات را پیگیری کنند تا این طرح‌ها هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.