۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فناوری های نوین
  • شناسه : 19258
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۹
  • ارسال توسط :
رکوردشکنی بی‌سابقه رقیب گوگل
رکوردشکنی بی‌سابقه رقیب گوگل

رکوردشکنی بی‌سابقه رقیب گوگل

اک‌داک‌گو رسماً موتور جست‌وجوی شماره2 گوشی‌های هوشمند در آمریکاست.

وقایع خبری-موتور جست‌وجوی داک‌داک‌گو برای نخستین بار با ثبت رکورد ۱۰۰میلیون جست‌وجو در یک روز، به رشد مداوم خود ادامه می‌دهد.

براساس گزارش سایت اس‌ای‌جِی، اطلاعات ترافیک عمومی داک‌داک‌گو نشان می‌دهد که این رکورد روز دوشنبه هفته گذشته (۱۱ژانویه) به‌دست آمده است.

اهمیت این عدد این است که داک‌داک‌گو در تلاش است تا میانگین ۹۰میلیون جست‌وجو در روز را تا پایان‌ماه ژانویه ثبت کند. این عدد را با مدت مشابه سال قبل، یعنی ژانویه ۲۰۲۰که میانگین جست‌وجوی داک‌داک‌گو به‌طور متوسط حدود ۵۲میلیون جست‌وجو در روز بوده است مقایسه کنید. این عدد به این معنی است که در ژانویه امسال داک‌داک‌گو افزایش ۷۳درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه می‌کند. با این حال، رشد داک‌داک‌گو محدود به جست‌وجوی وب نیست، زیرا اپلیکیشن تلفن همراه آن بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. این موتور جست‌وجو هفته گذشته در نمودارهای اپ استور iOS در گروه اپلیکیشن‌های رایگان به بالاترین رقم یعنی ۷و در میان اپلیکیشن‌های کاربردی (utility apps) به رتبه یک رسیده است. موفقیت داک‌داک‌گو در گوشی همراه، پس از گوگل، آن را به رتبه ۲سهم بازار موتور جست‌وجوی موبایل رسانده و بینگ و یاهو را پشت سر گذاشته است. داک‌داک‌گو رسماً موتور جست‌وجوی شماره۲ گوشی‌های هوشمند در آمریکاست، اما در دسکتاپ از بینگ و یاهو عقب افتاده و در رتبه ۴قرار گرفته است. این در حالی است که اکنون فضای کمتری برای رشد یک موتور جست‌وجو در دسکتاپ وجود دارد، چراکه بیشتر جست‌وجوها در گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود.
هر طور که نگاه کنید، داک‌داک‌گو نرخ رشدی را تجربه می‌کند که در تاریخ ۱۲ساله این موتور جست‌وجو مشاهده نشده است. این موضوع نشان می‌دهد که این اتفاق بخشی از یک تغییر بزرگ‌تر است؛ حرکت به سمت پلتفرم‌های اهمیت‌دهنده به حریم خصوصی. نکته مهم فروش داک‌داک‌گو نسبت به سایر موتورهای جست‌وجو، ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی آن است.

عمادالدین قاسمی پناه