۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 37324
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۱۰
  • ارسال توسط :
برخورداری ۹۵ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات
برخورداری ۹۵ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات

برخورداری ۹۵ درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات

از ابتدای دولت نزدیک به پنج هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

برخورداری 95 درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات

عیسی زارع پور در نشست شورای اداری استان قزوین گفت : مابقی روستاهای بالای بیست خانوار تا دهه جر امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی افزود : امروز پنج طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه روستا بصورت همزمان افتتاح شد.

زارع پور افزود : ۱۲۶ کیلومتر زیرساخت فناوری برای بیش از ۲هزار و ۷۰۰ خانوار  با اعتبار ۲۳ میلیار تومان یکی از طرح هاست که به بهره برداری رسید.

وی گفت: بحث شبکه ملی اطلاعات بیش از ده سال است که مطرح شده است. دو سال از ۹۰ تا ۹۲ طول کشید تا الزامات ابلاغ شود و ۴ سال هم طول کشید تا تبیین شود.

زارع پور گفت : در سال ۹۸ در جریان بنزین آبان ۹۸ با قطع اینترنت مشخص شد که اصلا شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد.

به گفته وی ،  شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت و امن است که بصورت کاملا مفید برای مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود : اتحادیه اروپا هم به سمت سند مستقل اینترنت پیش رفته تا در صورت اختلال از سوی ایالات متحده آمریکا بتوانند پیش برد داشته باشند.

زارع پور افزود : برای اجرای این شبکه ۷ کلان پروژه و ۲۰۰ پروژه کوتاه و بزرگ تدوین شده که در ده سال ۲۳ درصد پیشرفت داشت و در طول دو سال به ۶۱ درصد رسید.

وی گفت :  تجهیزاتی که در مورد شبکه بصورت بومی ساختیم امروز به صادرات رسیده است و برای اجرای فیبرنوری باید در ۱۴۰۰ شهر کشور کوچه به کوچه حفاری صورت گیرد و کابل کشی شود.

زارع پور گفت : الان اپراتور ۱۲۰۰ شهر مشخص شده و در این بستر خدمات جدید به مردم ارائه خواهد شد

وی افزود : این پروژه در بسیاری از کشورها ده سال طول می‌کشد اما ما هدفگذاری کرده ایم که در طول سه سال به سرانجام برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : از ابتدای دولت نزدیک به پنج هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که تقریبا سه هزار روستا هم بزودی متصل خواهند شد و برای تبادل ترافیک ۸ نقطه در کشور تعیین شده است تا کیفیت خدمات داخلی بالاتر رود.

وی گفت : در دنیا سه رویکرد در فضای مجازی وجود دارد. پذیرش سلطه پلتفرم های بین المللی و عمدتا آمریکایی، تمرکز عمده بر نظام تنظیم مقررات برای کنترل و مدیریت پلتفرمهای بین المللی و عمدتا آمریکایی و سوم اتخاذ رویکرد ایجاد موازنه و تمرکز بر پلتفرمهای داخلی است و ما اگر نتوانیم پلتفرم خودمان را داشته باشیم دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند.