۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ارز » اقتصاد » بانکداری » بورس
  • شناسه : 22297
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
  • ارسال توسط :
رئیس سازمان بورس به رئیس کل بانک مرکزی نامه نوشت
رئیس سازمان بورس به رئیس کل بانک مرکزی نامه نوشت
به علت نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و ابهام در صورت‌های مالی این نهاد‌های مالی بزرگ؛

رئیس سازمان بورس به رئیس کل بانک مرکزی نامه نوشت

محمدعلی دهقان دهنوی از بانک مرکزی به دلیل وضعیت مبهمی که برای بانک‌های بورسی ایجاد شده است انتقاد کرد.

رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به همتی از بانک مرکزی به علت نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و ابهام در صورت‌های مالی این نهاد‌های مالی بزرگ انتقاد کرد و خواستار اصلاحات اساسی شد.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ محمدعلی دهقان دهنوی طی نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی که تاریخ آن مربوط به ۲۲ فروردین ماه است، از بانک مرکزی به دلیل وضعیت مبهمی که برای بانک‌های بورسی ایجاد شده است انتقاد کرد.

دهقان دهنوی در بخشی از این نامه نوشته: با توجه به وجود دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی با اهمیت در صورت وضعیت مالی شرکت‌های حاضر در صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه کشور، موضوع نرخ مورد استفاده برای تسعیر این اقلام در صورت‌های مالی، از اهمیت زیادی برای استفاده‌کنندگان از صورت‌های مالی این شرکت‌ها برخوردار است.

با توجه به نامه بانک مرکزی، نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری برای گزارشگری مالی پایان سال ۱۳۹۹ معادل ۱۲۹۰۰۰ ریال برای هر یورو (۱۱۰۰۰۰ ریال برای هر دلار آمریکا) تعیین شده است.

این در حالی است که ابهام در دسترسی بانک‌ها به منابع ارزی با نرخ‌های اعلامی آن بانک، منجر به کاهش شفافیت اطلاعاتی بانک‌های ثبت شده نزد این سازمان و اعتراض سهامداران مبنی بر تهیه صورت‌های مالی بر مبنای اطلاعات نادرست شده است.

نامه رئیس سازمان بورس به رئیس کل بانک مرکزی
نامه رئیس سازمان بورس به رئیس کل بانک مرکزی