۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » تغذیه » نظام سلامت
  • شناسه : 5179
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۰۱
  • ارسال توسط :
بیش از ۱۱ هزار آزمایش تشخیصی برای پایش بیماریهای طیور انجام شد
بیش از ۱۱ هزار آزمایش تشخیصی برای پایش بیماریهای طیور انجام شد
در استان قزوین ؛

بیش از ۱۱ هزار آزمایش تشخیصی برای پایش بیماریهای طیور انجام شد

به محض مشاهده تلفات غیر متعارف موضوع را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع رسانی نمایند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: یکی از وظایف اداره کل دامپزشکی استان در حوزه پیشگیری و کنترل بیماریهای طیور، بازدید، پایش های دوره ای مزارع صنعتی طیور و انجام موارد مراقبت فعال و غیرفعال بیماریها می باشد که در شش ماهه اول سال جاری، ۲۳۵ مورد بازدید، اخذ بیش از ۱۱هزار نمونه آزمایشگاهی و ۱۱هزار و ۳۲۰ مورد آزمایش مختلف تشخیصی در اداره کل دامپزشکی استان صورت گرفته است .

 به گزارش ” وقایع خبری ” دکتر وحید ابراهیم نژاد حمیدی افزود: بی شک این اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماریهای طیور در استان موثر بوده و سبب خواهد شد دامپزشکی استان با در دست داشتن آخرین وضعیت سلامت گله های طیور و منطبق با سیاست های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور گام های محکمتری در ارتباط با کنترل و پیشگیری از بیماریهای مربوط با طیور در استان بردارد.

دکتر حمیدی تصریح کرد: بروز بیماری در طیور علاوه بر آنکه ممکن است با خسارات اقتصادی بسیار زیادی در صنعت مرغداری استان همراه باشد به دلیل مشترک بودن تعدادی از بیماریها بین انسان و طیور از جنبه بهداشت عمومی و سلامت جامعه انسانی نیز حائز اهمیت زیادی است.

وی در پایان از مسئولین فنی – بهداشتی و نیز مدیریت واحدها درخواست کرد: به محض مشاهده تلفات غیر متعارف در واحد، موضوع را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع رسانی نمایند.