۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » بسیج » سپاه
  • شناسه : 4488
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
  • ارسال توسط :
باید نشان دهیم انقلاب در سایه حل مشکلات مردم می تواند زمینه تحقق تمدن اسلامی را مهیا کند
باید نشان دهیم انقلاب در سایه حل مشکلات مردم می تواند زمینه تحقق تمدن اسلامی را مهیا کند

باید نشان دهیم انقلاب در سایه حل مشکلات مردم می تواند زمینه تحقق تمدن اسلامی را مهیا کند

با استقرار ۹ نفر از روحانیون در روستاها برای تبلیغ امور دینی و فرهنگی اقدام شد

سرهنگ حمزه برین عصر در نشست خبری که در محل قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان برگزار شد اظهارداشت: همه کسانی که در دفاع مقدس نقش داشتند باید به ندای «هل من ناصرا ینصرنی» در عرصه های دیگر پاسخ دهند تا کشوردر مسیر حل مشکلات سربلند باشد.

وی اضافه کرد: امروز با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی با یک ایدیولوژی مستقل توانسته ایم الگوی دیگر کشورها شویم لذا باید در همه دوران ها بتوانیم رزمندگانی چون گذشته داشته باشد تا در عرصه نبردهای جنگ نرم و سخت پیروز شود.

سرهنگ برین تصریح کرد: امروز رسالت خدمت رسانی به مردم را داریم و باید نشان دهیم انقلاب در سایه حل مشکلات مردم می تواند زمینه تحقق تمدن اسلامی را مهیا کند و در مسیر تعمیق باورهای دینی می توان زمینه ساز حکومت مهدی شد.


‌رئیس قرارگاه سپاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی، سپاه با اعتقاد برخدمت رسانی در دورههای مختلف ماموریتهای زیادی داشته و ضمن حفظ اقتدار و آمادگی رزمی بخشی از امکانات خود را در امور سازندگی در مناطق محروم بکار گرفته است.

وی بیان کرد: نیروهای این قرارگاه در ۳ دهستان محروم استان حضور فعال دارند و با اجرای طرح های عمرانی تلاش می کنند بخشی از محرومیت ها کاهش یابد.  

وی بیان کرد: رفع محرومیت فقط کار عمرانی نیست بلکه لازمه رشد تمدنی و فرهنگی، اشتغال و توسعه است که اگر بتوانیم آن را محقق کنیم به توسعه نیز دست یافته ایم.

برین تصریح کرد: از سال ۹۶ تعداد کارگروه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی شکل گرفت و پس از مطالعات میدانی و بررسی ظرفیت ها و کمبودها و دریافت دید گاههای مردمی برای عمران اقدام کردیم.

رئیس قرارگاه سپاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: احساس نیاز و اولویت ها را مردم اعلام می کنند و ما طرح ها را اجرا می کنیم و این شعار نقشه کار ما در این قرارگاه است که در این میان در سال گذشته مطالعات طرح ها تکمیل و سه ماهه آخر سال کار آغاز شد.

وی به طرح های آماده افتتاح به مناسبت هفته دفاع مقدس  نیز اشاره کرد و اظهارداشت: ‌بخشی از پروژه ها از جمله راه ارتباطی روستای علی آباد برای اتصال دهستان به شهرستان خرم دره و اتوبان که فاز اول آن با ۷۰۰ میلیون تومان افتتاج میشود که ۳۰۰ میلیون تومان توسط قرارگاه و ۳۰۰ میلیون با اعتبارات دولت و ۴۰ میلیون تومان کمک مردم عملیاتی شده است.

برین اظهارداشت: همچنین کانال آبرسانی کشاورزی عباس آباد به طول ۲ کیلومتر با تامین اعتبار ۵۰ میلیون تومانی از سوی قرارگاه،   ۵۰ میلیون تومان از سوی مردم و ۱۰۰ میلیون تومان دولت اجرا شده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان اضافه کرد: کانال کشاورزی روستای حصار به طول بک کیلومتر با ۵۰ میلیون تومان اعتبار تامین شده توسط قرارگاه و ۴۰ میلیون تومان توسط مردم اجرایی شده است.

وی بیان کرد: کلنگ زنی طرح آبرسانی روستای چمن و احداث مخزن به ظرفیت ۱۰۰  مترمکعب، کانال کشاورزی در دهستان زوارک در الموت شرقی به طول ۲۲۰۰ متر با مشارکت ۵۰ میلیون تومانی قرارگاه، اعتبار ۵۰ میلیون تومانی دولت و ۱۲۰ میلیون تومانی اهالی آماده افتتاح است.  

برین اضافه کرد: همچنین طرح آبرسانی روستای ایلان در الموت شرقی با تامین اعتبار۱۵۰ میلیون تومانی از دیگر طرح های آماده افتتاح است که ۴۰ میلیون تومان هزینه طرح را  قرارگاه پیشرفت و آبادانی تامین کرده و دولت نیز ۵۵ میلیون تومان و کمک های مشارکت مردمی  ۵۵ میلیون تومان است.

وی از آبرسانی به سه روستای حاشبه رودخانه شاهرود خبرداد و اظهارداشت: در این طرح ۶ کیلومتر خط انتقال اجرا شده، دو چاه و مخزن ۱۰۰ مترمکعبی با ۶۵۰ میلیون تومان اجرا شده که ۱۸۰ میلیون تومان را قرارگاه و ۴۰۰ میلیون تومان را دولت و ۳۰ میلیون تومان را اهالی تامین کرده اند.

سرهنگ برین اضافه کرد: بازسازی و مرمت ۲۰ روستا نیز در دستور کار بود که مسجد روستای خسرود با کمک ۵۰ میلیون تومانی قرارگاه و اهدای ۲۰ میلیون تومان از سوی مردم به پایان رسیده و آماده افتتاح شده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی یادآورشد: با تشکیل ۴ کار گروه سلامت تعداد ۶ فعالیت خاص در روستاها پیش بینی کرده ایم که در این راستا برگزاری دوره های آموزش عمومی با ۹۰ جلسه برای ترویج سلامت اجرایی شده و با توجه به سنت ها، تغذیه سالم توانستیم سه باب سلامت کده راه اندازی کنیم تا تولید روستایی سالم در اختیار مردم باشد که همه این کارها با مشارکت مردم صورت گرفته است.

برین تصریح کرد: برگزاری ۲۴ فعالیت اردویی، تامین لوازم تحریر، ارائه مشاوره تحصیلی، استعدادیابی علمی، ورزشی دانش آموزان،  برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان از دیگر کارهای انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۶ رسته شغلی مزیت دار در روستاها شناسایی شد تا بتوانیم برای اشتعال و کار اقتصادی روستاییان اقدام کنیم که در این راستا اجرای طرح هایی در عرصه های دام سنگین و طیور، کشت زراعی ۸۰ هکتار زمین در زرند و خسرود، اشتغال ۱۷ نفر در زنبورداری و ایجاد ۱۰۰۰ کلنی کندو، تولید ۸ تن عسل، فعال شدن باغداری و آموزش گلیم بافی از فعالیتهای اقتصادی در روستاهای محروم است.

برین اظهارداشت: با استقرار ۹ نفر از روحانیون در روستاها برای تبلیغ امور دینی و فرهنگی اقدام شد تا از آسیب های اجتماعی کم کنیم.