۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 39010
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۸:۲۰
  • ارسال توسط :
بالا رفتن سن ازدواج ، ناباروری را افزایش می‌دهد
بالا رفتن سن ازدواج ، ناباروری را افزایش می‌دهد

بالا رفتن سن ازدواج ، ناباروری را افزایش می‌دهد

دبیر انجمن ناباروری در کشور گفت: یکی از دلیل ناباروری در کشور بالا رفتن سن ازدواج است.

حمید چوبینه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر انجمن ناباروری در کشور گفت: درصد زیادی از دختران و پسران در سن بالا ازدواج می‌کنند، همین موضوع سبب ناباروری می‌شود. چرا که سلول‌های جنسی در سنین بالا دیگر از کیفیت لازم برخوردار نیستند. 

چوبینه گفت: بین ۱۵ تا ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند، در واقع از هر ۵ زوج ایرانی یک نفر از زوجین یا هر دو نفر امکان باروری ندارند. 
او به سطح امکانات کشورمان در زمینه ناباروری اشاره کرد و افزود:امکانات باروری در کشور هم پیشرفته‌تر و هم وسیع‌تر شده است. ایران به لحاظ تکنولوژی در زمینه باروری پیشرفت‌های حائز اهمیتی داشته است. 
دبیر انجمن ناباروری در کشور گفت: افزایش سن ازدواج و سن تصمیم‌گیری برای بارداری، سبک زندگی شامل چاقی، بی‌تحرکی، الگوی خواب افراد، نوع رژیم‌های غذایی از عوامل مهم و قابل حل در زمینه ناباروری است.

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران درباره برگزاری این همایش هم گفت: فرزند آوری یکی از مسائل مهم جهان است و در کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که در کشور ما علوم و دانش پزشکی هر سال پیشرفت‌های زیادی دارد برای بروز و ظهور این پیشرفت‌ها هر سال همایش‌هایی برگزار می‌شود تا تبادل اطلاعات صورت گیرد و با دانش جدید، معظل و مشکلات ناباروری در کشور ریشه کن شود.
بیست و سومین همایش باروری و ناباروری ایران ۵تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.