۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان
  • شناسه : 33835
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
  • ارسال توسط :
انگور ؛ عامل کاهش کلسترول
انگور ؛ عامل کاهش کلسترول

انگور ؛ عامل کاهش کلسترول

بر اساس تحقیقات جدید، انگور، کلسترول کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه UCLA آمریکا در آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که انگور سرشار از مواد شیمیایی است که تنوع باکتری‌های روده را افزایش و کلسترول را کاهش می‌دهد و خوردن چهار هفته انگور منجر به افزایش قابل توجه سلامت در میان افرادی می‌شود که به ندرت میوه و سبزیجات می‌خورند.

این گروه تحقیقاتی در مطالعات خود ۱۹ نفر  در  سن‌های ۲۱ تا ۵۵ سال که در روز  معادل ۴۰ حبه انگور  مصرف می‌کردند، مورد بررسی قرار دادند.
محققان آمریکایی اعلام کردند: خوردن انگور می‌تواند از حمله قلبی یا سکته جلوگیری کند و انگور سرشار از قند‌های طبیعی و سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که التهاب را کاهش می‌دهد.

 نتایج این تحقیقات نشان داد در عرض یک ماه، تنوع میکروبیوم بدن افراد مورد تحقیق افزایش یافت؛ میکروبیوم‌ها جامعه‌ای مرکب از میلیارد‌ها باکتری و سایر میکروب‌هایی است که در روده زندگی می‌کند و برای سلامتی ضروری هستند.
به گفته محققان، از جمله باکتری‌های مفیدی که در بدن مصرف کنندگان انگور افزایش یافت، باکتری آکرمانسیا (Akkermansia) است. این باکتری قند و کلسترول را می‌سوزاند و پوشش داخلی روده را تقویت می‌کند.

پروفسور ژائوپینگ لی (Zhaoping Li) پژوهشگر ارشد این مطالعات هم  اعلام کرد: انگور تأثیر مفیدی بر باکتری‌های روده دارد و با کاهش کلسترول می‌تواند سلامت قلب را افزایش دهد.

 پژوهشگر ارشد این مطالعات تاکید کرد: به طور خلاصه، نتایج این تحقیقات اطلاعات اولیه جدیدی در مورد اثرات مصرف انگور بر میکروبیوم روده، کلسترول و متابولیسم اسید‌های صفراوی ارائه می‌دهد.