۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 9615
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
  • ارسال توسط :
آمریکا باید تحریم‌های‌ ایران را لغو کند
آمریکا باید تحریم‌های‌ ایران را لغو کند

آمریکا باید تحریم‌های‌ ایران را لغو کند

رامپ علت شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را مسافران ورودی از اروپا دانست

میدیا بنجامین ، بنیانگذار گروه صلح‌طلب آمریکایی «کدپینک» با اشاره به تحریم‌های دارویی آمریکا علیه ایران و تاثیر منفی و جدی این تحریم بر حیات بیماران، تاکید کرد که واشنگتن برای کمک به ریشه‌کنی ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن در خاورمیانه باید تحریم‌های ایران را لغو کند.


 میدیا بنجامین بنیانگذار گروه آمریکایی صلح طلب «کدپینک» (CODEPINK) در مقاله ای درخواست کرده است که برای کمک به ریشه کنی ویروس کرونا تحریم های ایران لغو شوند.
وی که موسسه «تبادل جهانی» (Global Exchange) و «کدپینک: زنان برای صلح» را تاسیس کرده است از فعالان صلح بین المللی است و در این مقاله که به تازگی در تارنمای «کامن دریمز» منتشر شده می نویسد: «همه گیری ویروس کرونا نشان می دهد که زندگی ما در جامعه جهانی چقدر در هم تنیده شده است و این ویروس فرصت منحصر به فردی در اختیار ما قرار داده تا به طور خاص بررسی کنیم که چگونه آسیب های عمدی ای که به نظام سلامت و مراقبت های بهداشتی یک کشور وارد شده است، می تواند رسیدگی به بیماری های همه گیر را برای کل جهان سخت تر کند.»
وی درباره آغاز بیماری در چین و رویکرد تیم ترامپ در این باری می افزاید: «بیماری در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در چین آغاز شد و دونالد ترامپ بلافاصله آن را تنها به چین محدود دانست. 
در اواخر ژانویه سال ۲۰۲۰، وی ورود به آمریکا را از چین ممنوع کرد اما همچنان اصرار داشت که لازم نیست آمریکایی ها نگران باشند و تاکید می کرد: «دولت وضعیت را به خوبی تحت کنترل داشته است.» اما ویروس کرونا مرزها را پشت سر می گذراند و با وجود تاکید ترامپ مبنی بر اینکه بیماری های همه گیر را می توان با اعمال ممنوعیت های سفر و بستن مرزها کنترل کرد، در اواخر ژانویه ابتلای یک مرد ۳۰ ساله در واشنگتن که به تازگی از «ووهان» چین بازگشته بود، تایید شد».  
این فعال صلح آمریکایی سپس درباره شرایط این همه گیری در ایران و خاورمیانه می نویسد: «در ۱۹ فوریه، ایران دو مورد از ابتلا به ویروس کرونا را  اعلام کرد و طی چند ساعت گزارش داد که هر دو بیمار درگذشته اند. تا این لحظه، ایران نسبت به جمعیت خود، بعد از ایتالیا و کره جنوبی، به لحاظ تعداد مبتلایان به این ویروس سومین کشور در جهان و اولین در خاورمیانه است. مورادی از ابتلا به این ویروس در  افلسطین، عربستان سعودی، اردن، قطر، بحرین، کویت، امارات، عراق، لبنان، عمر و مصر شناسایی شده  و اگر ایران نتواند بحران را مهار کند، ویروس همچنان در سرتاسر خاورمیانه و فراتر از آن گسترش می یابد.»
بنجامین در ادامه با اشاره به تاثیرهای مثبت توافق هسته ای ایران در کاهش تاثیرات منفی تحریم های اقتصادی آمریکا، خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم های سنگین از سوی تیم ترامپ را علیه تهران یادآور می شود. 
وی در همین راستا می افزاید: «تجدید تحریم ها تأثیر مخربی بر اقتصاد و زندگی ایرانیان عادی برجا گذاشته است. قرار بود کمک های بشردوستانه – غذا و دارو، مشمول تحریم ها نشوند اما در عمل این طور نبوده است.  شرکت های حمل و نقل و بیمه و بانک ها نمی خواهند به خاطر معامله با ایران ریسک کنند.
این فعال صلح در ادامه تاکید می کند: «حتی پیش از آنکه ایران دیگر نتواند به خاطر تحریم بانک مرکزی خود از سوی تیم ترامپ،  کیت آزمایش ویروس کرونا، دستگاه های تنفسی، داروهای ضد ویروسی و سایر ابزار و تجهیزات لازم برای کاهش سرعت گسترس ویروس کرونا و نجات زندگی انسان ها را تهیه کند، باز هم ایرانی ها برای دستیابی به داروهای حیاتی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کردند.
«سازمان دیده بان حقوق بشر (HRW)در اکتبر سال ۲۰۱۹ در گزارشی نوشت: «ماهیت بسیار سنگین و  کمرشکن تحریم ایالات متحده [علیه ایران] باعث شده تا بانک ها و شرکت های سراسر جهان از تجارت (تجهیزات و مواد) انسان دوستانه با ایران خودداری کنند و ایرانی هایی که به بیماری های نادر یا پیچیده مبتلا هستند و نمی توانند به دارو یا درمان مورد نیاز خود دست پیدا کنند، به حال خود رها کنند.»
بنیانگذار این موسسه صلح طلب در ادامه می افزاید: «بیماران مبتلا به لوسمی، صرع، بیماری پروانه ای (ای. بی)، مجروحان شیمیایی جنگ هشت ساله ایران و عراق برخی از افرادی هستند که نتوانسته اند به داروهای حیاتی خود دست پیدا کنند. حالا بیماران ویروس کرونا هم به این فهرست اضافه شده است.»
«میدیا بنجامین» فعال سیاسی آمریکایی است که بیش از همه به دلیل تأسیس کودپینک و گروه مدافع تجارت منصفانه گلوبال اکسچینج به همراه کوین دانائر شناخته شده‌ است. بنجامین نامزد حزب سبز در انتخابات سنای ایالات متحده در کالیفرنیا در سال ۲۰۰۰ بود که بیشترین تعداد رای حزب سبز در انتخابات‌های سنای ایالات متحده را در تاریخ آمریکا به دست آورد. روزنامه «لس آنجلس تایمز» در سال۲۰۰۳، او را یکی از شناخته شده ‌ترین رهبران جنبش صلح توصیف کرد.
 بر اساس آمار امروز ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۸، یازده هزار و ۳۶۴ نفر در ایران به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد، ۵۱۴ نفر فوت کرده و ۳ هزار و ۵۲۹ نفر بهبود یافته اند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علت شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را مسافران ورودی از اروپا دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع شده است.
خانم «کریستالینا گئورگیوا» رئیس صندوق بین المللی پول در بیانیه ای رسمی به طور صریح اعلام کرد که جامعه بین الملل از صندوق بین المللی پول خواسته تا با ابزارهای مالی خود به کمک کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا بشتابد و پشتیبانی ها را در قالب کمک های مالی اضطرا ری به میزان ۵۰ میلیارد دلار اعطا کند.
ویروس کرونا که از چین شیوع یافت، به سرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده است. براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، در شرایط کنونی ۱۳۹ هزار و ۱۶ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۰ هزار و ۷۲۷ نفر بهبود یافته و پنج هزار و ۱۱۶ نفر جان خود را از دست داده اند. سازمان بهداشت جهانی این بیماری را اکنون «همه گیر» اعلام کرده است
 ویروس کرونا در آمریکا نیز رو به گسترش است و مقامات بهداشتی این کشور به ضعف سیستم آن اعتراف کردند و گفتند تنها در ایالت «اوهایو» تعداد ناقلان کووید-۱۹ بیش از ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود و بازار سهام آمریکا بدترین سقوط خود را از سال ۱۹۸۷ تاکنون تجربه کرده است. رئیس جمهوری آمریکا ورود مسافران از کشورهای محدوده «شینگن» را ممنوع کرده و فعلا برای انگلیس استثنا قائل شده است.
وزارت خرانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در حالی ادعا کرد که تحریم‌های این کشور، مانع رسیدن منابع مالی به ایران برای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا نمی‌شود که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: «آمریکایی‌ها عملاً راه را بسته‌اند و تاکنون اجازه نداده‌اند منابع مالی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس شود.»
وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در حساب توئیتری خود، از درخواست بانک مرکزی ایران از صندوق بین المللی پول برای کمک به مبارزه با کرونا از طریق بکارگیری «ابزار سریع مالی» خبر داده بود