۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 9620
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
  • ارسال توسط :
مدیریت بحران به سبک روحانی
مدیریت بحران به سبک روحانی

مدیریت بحران به سبک روحانی

روحانی به مثابه سوهان روح ملت ظاهره شده است

اساساً پشت سر گذاشتن یک بحران در هر کشوری، همدلی و پای کار آمدن مردم و مسئولین را می‌طلبد. با شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران نیز، انتظار می‌رفت که دولت بیش از مردم دغدغه‌مند رفع بحران باشد. اما متأسفانه واقعیت امر این است که اولین شخص اجرایی کشور، ترجیح می‌دهد که بجای حضور میدانی در صحنه، از کنار گود به تماشای مبارزه مردم با کرونا بنشیند.

 به گزارش رجانیوز، درحالی که همه منتظر بودند روحانی طبق فرمایش رهبر انقلاب، خودش ریاست ستاد مبارزه با کرونا را بر عهده بگیرد و روزانه تشکیل جلسه بدهد، او اعلام کرد که جلسات یک بار در هفته و شاید به ریاست جهانگیری برگزار شود! 

مردم فکر می‌کردند که پس از امر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رئیس جمهور، روحانی از قرنطینه خانگی خود ساخته بیرون آمده و به مقابله با کرونا بپردازد. اما امروز تصویری از وی منتشر شد که حسرت مردم را برای دیدن یک عملکرد مثبت از رئیس جمهور بی‌عمل بیش از پیش کرد. 

با توجه به اینکه انتظار می‌رفت روحانی هم مثل مسئولین چین و یا دیگر کشورهای درگیر کرونا، جلسه ستاد مقابله با این ویروس را جدی بگیرد، وی جلسه امروز ستاد را از کاخ سعدآباد و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار کرد.

 بی عملی روحانی در مبارزه با کرونا به سطحی رسیده بود که فرمانده کل قوا طی حکمی به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای نظامی کشور را به میدان فرا خوانده و دستور داد که با حداکثر توانشان به میدان آمده و کمک حال دولت باشند. البته فقط این مورد نیست که نیروهای مسلح جور بی عملی رئیس جمهور را می‌کشند. بارها در مواقع سیل و زلزله که آقای روحانی مردم آسیب دیده را به حال خود رها کرده بود، نیروهای مسلح کشور کم کاری دولت را جبران کرده بودند. 

دو سال از عمر دولت حسن روحانی مانده و کمتر کسی را می‌توان یافت که عملکرد ضعیف دولت طی این سالها را تأیید کند. روحانی جای اینکه در مواقع بحران باعث دلگرمی مردم باشد، بدتر با کارهایش به مثابه سوهان روح ملت ظاهر شده است. ساعاتی پس از انتشار تصویر فوق‌الذکر روحانی در کاخ سعدآباد، تصاویری هم از «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی منتشر شد که نشان می‌داد وی شخصاً بر ضدعفونی مسجدی در جاکاراتا نظارت می‌کند.