۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش ایران
  • شناسه : 7980
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۱۴
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایران
دو بازی دلچسب در هفته هجدهم
دو بازی دلچسب در هفته هجدهم

دو بازی دلچسب در هفته هجدهم

قائدی با 9 گل در کنار عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو درصدر جدول گلزنان لیگ قرار گرفت.

هفته هجدهم لیگ برتر، دیروز با برگزاری ۳ دیدار به پایان رسید. صنعت نفت آبادان و پرسپولیس در حالی از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که  اوضاع روی سکوها چندان مناسب نبود و سنگ‌پرانی و فحاشی دردسرساز شد. سایت باشگاه پرسپولیس گزارش داد با توجه به شرایط حاکم بر ورزشگاه و بیرون از آن، امکان حضور هواداران پرسپولیس با نمادهای هواداری غیرممکن به نظر می‌رسید و برای همین جایگاه ۱۰ درصدی پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه خالی از تماشاگر بود. یحیی گل‌محمدی در این بازی از همان ترکیب برنده بازی با تراکتور استفاده کرد؛ موضوعی که تا حدودی ریسک بود و با توجه به حضور بازیکنان ۳ اخطاره یعنی علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی، امکان داشت آنها با یک کارت زرد، دربی حساس پیش رو را از دست بدهند. اتفاقی که برای یکی از این بازیکنان افتاد و شجاع خلیل‌زاده با کارت زردی که دقیقه ۳۷ از سید وحید کاظمی داور مسابقه گرفت، ۴ اخطاره شد و بازی پنجشنبه برابر استقلال را از دست داد.
در آن سوی میدان دراگان اسکوچیچ روی نیمکت نفت نشست تا آبادانی‌ها حداقل در این مسابقه هم سرمربی کروات خود را در اختیار داشته باشند. بازی در ۱۵ دقیقه ابتدایی با میدانداری بازیکنان میزبان سپری شد. زردپوشان در چند صحنه به دروازه پرسپولیس نزدیک شدند اما بی دقتی مهاجمان صنعت نفت مانع از گلزنی آنها شد. در ادامه شاگردان گل‌محمدی بازی را به تعادل کشاندند تا اینکه دقیقه ۲۰ صاحب موقعیت گل شدند. حرکت خوب ترابی و ارسال این بازیکن از سمت راست، با ضربه علی علیپور به تیر دروازه نفت برخورد کرد و در ادامه کریستین اوساگونا نیز توپ را به تیر زد تا پرسپولیسی‌ها فرصت ایده‌آلی را از دست بدهند. دقیقه ۳۲، مدافعان صنعت نفت پشت محوطه جریمه تیم‌شان روی علیپور مرتکب خطا شدند و احمد نورالهی با استفاده از این فرصت، با یک ضربه ایستگاهی زیبا دروازه میزبان را باز کرد. احمد نورالهی در روز تولدش موفق به گلزنی شد. او در حالی ۲۷ ساله شد که در ۱۵۷ بازی برای قرمزها، ۱۰ گل به ثمر رسانده است. در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد تا نیمه اول با برتری یک گله پرسپولیس به پایان برسد. البته لازم به ذکر است که نوید مظفری، کارشناس داوری تأکید کرد گل پرسپولیس با اشتباه داور به ثمر رسید و در آن صحنه مدافع نفت آبادان خطایی روی علیپور مرتکب نشد. با شروع نیمه دوم بازی در میانه میدان در جریان بود تا اینکه دقیقه ۶۵ شوت خطرناک طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه پرسپولیس با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۶۷ اولین تعویض پرسپولیس انجام شد و بشار رسن به جای اوساگونا به میدان آمد تا مهاجم نیجریه‌ای سرخ‌ها در دومین بازی خود هم در گلزنی ناکام باشد. در ادامه بازیکنان هر دو تیم موقعیت‌هایی خلق کردند اما در گلزنی ناکام بودند. دقیقه ۸۴ دومین تعویض پرسپولیس انجام شد و محمدحسین کنعانی زادگان جای ترابی را گرفت تا سرخ‌ها حالت دفاعی‌تری به خود بگیرند. در اوخر بازی نفتی‌ها تلاش زیادی برای باز کردن دروازه پرسپولیس انجام دادند اما به نتیجه نرسیدند و دقیقه ۹۱ هم علیپور یک فرصت خوب را از دست داد تا بازی با همان نتیجه ۱-۰ به سود پرسپولیس به پایان برسد. این سومین برد ۱-۰ پرسپولیس مقابل نفت آبادان در فصل جاری بود (بازی رفت و برگشت لیگ و بازی مرحله یک هشتم نهایی در جام حذفی). ضمن اینکه پرسپولیس اولین باخت خانگی را به نفت آبادان تحمیل کرد. سرخ‌ها با کسب هفتمین برد پیاپی، ۴۰ امتیازی شدند تا هم جایگاه خود در صدر جدول را تثبیت کنند و هم با برد به استقبال دربی بروند. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: «اهمیت این ۳ امتیاز را بارها به بچه‌ها گوشزد کرده بودم. این ۳ امتیاز را از دهان شیر بیرون کشیدیم. جایگزین شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان است که فیکس تیم ملی است. ما نگرانی از بابت نداشتن خلیل‌زاده در دیدار با استقلال نداریم.»
در دیگر بازی، شهرخودرو در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، میزبان ماشین‌سازی بود. دیداری که با پیروزی ۳-۱ شهرخودرو خاتمه یافت تا شاگردان مجتبی سرآسیایی پس از دو پیروزی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ برتر هم برنده شوند. سعید صادقی (۴۲)، محمدعلی فرامرزی (۵۵) و روح الله سیف اللهی (۸۵) برای شهرخودرو و بابک مرادی (۴۵) برای ماشین‌سازی گلزنی کردند.
سومین بُرد پیاپی مجیدی
در آخرین دیدارهفته هجدهم، استقلال و نفت مسجدسلیمان از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند. فرهاد مجیدی برای این دیدار تغییراتی در ترکیب آبی پوشان ایجاد کرد که مهم ترین آن نیمکت نشینی مهدی قائدی و وریا غفوری بود. بازی با حملات شاگردان مجیدی آغاز شد و شیخ دیاباته دقیقه ۱۱ از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه نفت شوت زد که حبیب فرعباسی دروازه‌بان میهمان توپ را کنترل کرد. دقیقه ۱۶ ضربه سر مهاجم اهل مالی استقلال داخل محوطه جریمه به امیر ارسلان مطهری رسید ولی ضربه او را فرعباسی مهار کرد. بعد از این اتفاق، دیاباته از ناحیه کشاله ران احساس مصدومیت کرد و دقیقه ۲۰ جای خود را به قائدی داد. نکته حائزاهمیت اینکه دیاباته در بازی رفت هم دقیقاً برابر همین نفت مسجد سلیمان مصدوم شد و دربی رفت را از دست داد. گرچه فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از بازی دیروز تاکید کرد که مشکل دیاباته جدی نیست و به دربی می رسد. در ادامه دروازه استقلال باز شد؛ ضربه ایستگاهی حسین ابراهیمی از سمت چپ محوطه جریمه بعد از برخورد به تیر دروازه، توسط آرمان قاسمی تبدیل به گل شد. بعد از این گل بازیکن نیمکت نشین نفت با پرچم زرد در کنار زمین خوشحالی کرد که حمید حاج ملک داور بازی به او کارت زرد داد. حسین پاشایی، مربی نفت به این تصمیم داور اعتراض کرد که داور او را با کارت قرمز از روی نیمکت اخراج کرد. دقیقه ۲۷، اشتباه خط دفاعی استقلال در چند نوبت منجر به خلق موقعیت گل برای شاگردان مهدی تارتار شد که سجاد جعفری قدر این موقعیت را ندانست و توپ را از چند قدمی به بیرون زد. با افزایش فشار استقلال روی دروازه نفت مسجد سلیمان بالاخره دروازه این تیم باز شد. پاس در عرض میلاد زکی‌پور در دقیقه ۳۵ از سمت چپ به داخل محوطه شش قدم با ضربه مطهری به گل مساوی آبی ها تبدیل شد و نیمه نخست با تساوی به پایان رسید. با شروع نیمه دوم، مجیدی دست به تغییراتی زد. بدین ترتیب که غفوری را به جای زکی پور و مسعود ریگی را به جای علی دشتی روانه میدان کرد. حملات استقلال دقیقه ۵۱ نتیجه داد و این تیم به گل برتری رسید. پاس در عمق علی کریمی در محوطه جریمه نفت به ریگی رسید و پاس کات‌بک او را قائدی با شوت زمینی به گل دوم آبی‌ها تبدیل کرد. قائدی با ۹ گل در کنار عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو درصدر جدول گلزنان لیگ قرار گرفت. تلاش بازیکنان دو تیم در ادامه بازی ثمری نداشت تا استقلال ضمن کسب سومین برد پیاپی پس از حضور فرهاد مجیدی، همانند پرسپولیس با برد به استقبال دربی برود.