۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 7671
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
  • ارسال توسط :
میزبانی را بگیرند، کناره‌گیری می‌کنیم
میزبانی را بگیرند، کناره‌گیری می‌کنیم

میزبانی را بگیرند، کناره‌گیری می‌کنیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز تأکید کرد که فدراسیون در دفاع از حقوق باشگاه‌های ایرانی، ایستادگی خواهد کرد.

کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم‌ گرفته بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم‌های ایرانی در کشور ثالث برگزار شود. تصمیمی که گفته می‌شود امروز در کمیته اجرایی این کنفدراسیون بررسی و به احتمال زیاد نهایی می‌شود.

در این شرایط، صبح دیروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان ۴ باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ساختمان فدراسیون فوتبال برگزار شد. این جلسه با فوریت برگزار شد و خروجی آن موضع صریح و مشترک ۴ باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ بود.

قرار است نامه‌ای به AFC ارسال و تأکید شود، براساس قوانین و مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا و با لحاظ کردن شرایط خوب ایران، میزبانی باید در اختیار تیم‌های ایرانی قرار بگیرد و اگر چنین نشود تیم‌های ایرانی قید حضور در مسابقات را خواهند زد. محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس گفت:«امیدواریم کمیته اجرایی با تصمیم کمیته مسابقات AFC مخالفت کند و بتوانیم از حضور هواداران‌مان استفاده کنیم.» اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال گفت: «این‌ها بازی‌های سیاسی است که کشورهای عربی راه انداخته‌اند و تن دادن به اقدام AFC ذلت است.» فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو چنین واکنش نشان داد:«خط قرمز ما عزت ایران اسلامی است و در حالی که مملکت‌مان در امنیت کامل است، حاضر به میزبانی در جایی غیر از خاک وطن نیستیم.» ضمن اینکه مسعود تابش، مدیرعامل سپاهان یادآور شد:«ما به این جمع‌بندی رسیدیم که در کشور خودمان بازی کنیم و به‌خاطر هواداران، نباید محروم شویم. اگر در کشور خودمان بازی نکنیم، در امتیازگیری دچار مشکل می‌شویم.»
در صورتی که تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا اجرایی و کناره‌گیری نمایندگان ایران نهایی شود، باشگاه‌ها باید جریمه‌ای را به AFC پرداخت کنند و پس از آن هم باید منتظر تصمیم کمیته انضباطی این کنفدراسیون بمانند که احتمالاً محرومیت‌هایی را به‌دنبال خواهد داشت.
هوشنگ نصیرزاده کارشناس مسائل حقوقی فوتبال در این رابطه گفت:«اگر مسابقات را در زمین بی‌طرف برگزار کنیم، به مفهوم قبول عدم امنیت در داخل کشور است و اگر شرکت نکنیم، یک یا دو دوره از حضور در لیگ قهرمانان محروم می‌شویم.»
گفتنی است مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست، در کمیته اجرایی عضویت دارد و قرار است در جلسه امروز شرکت کند. در این میان، سایت «الاتحاد» امارات خبر داد که دبیرخانه کل کنفدراسیون فوتبال آسیا به کمیته اجرایی مسابقات لیگ قهرمانان توصیه کرده بازی‌های نمایندگان ایران در خارج از این کشور برگزار شود. در همین رابطه، سیدرضا صالحی ‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در گفت‌و‌گویی رادیویی اظهارداشت: «امروز مسأله فوتبال و ورزش جدا از مسأله سیاست نیست. بخشی از فشار استکبار جهانی از طریق ورزش است و این هم بخشی از این پروژه است که نشاط و شادی را از مردم بگیرد. همه می‌دانند که ما در یک فضای امنی هستیم و ایران در منطقه از امن‌ترین کشورهاست. حادثه‌ای که برای هواپیمای اوکراینی افتاد، ناگوار بود و جمهوری اسلامی رسماً مسئولیت آن را پذیرفت اما ادامه دادن آن به نوعی انتقام‌جویی از ملت است. اگر چنین تصمیمی قطعی شود، ما در مسابقات شرکت نخواهیم کرد و تبعات آن هم بر عهده کسانی است که این تصمیم را می‌گیرند. این تصمیم برای ما خوب نیست و برای آنها هم بدون هزینه نیست چون برای تداوم فعالیت AFC ثابت می‌شود شیخ سلیمان گوش به فرمان افراد دیگری است.» حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال هم جزو مسئولانی است که به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد:‌ «اگر این ذلت را بپذیریم برای آینده فوتبال بد است. البته تصمیم باشگاه‌ها محرومیت و جریمه دارد اما پای آن ایستاده‌ایم.» امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز تأکید کرد که فدراسیون در دفاع از حقوق باشگاه‌های ایرانی، ایستادگی خواهد کرد.