۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » جامعه » کارگری- کارمندی
  • شناسه : 6942
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
  • ارسال توسط :
یک فوریت طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی تصویب شد
یک فوریت طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی تصویب شد

یک فوریت طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی تصویب شد

این طرح هیچ بار مالی برای دولت به همراه ندارد

وقایع خبری : نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح قانونی استفساریه تبصره ۱۰ ماده ۱۲ قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

در ادامه جلسه علنی نوبت عصر امروز- یکشنبه- مجلس شورای اسلامی  به درخواست جمعی از نمایندگان یک فوریت طرح قانونی استفساریه تبصره ۱۰ ماده ۱۲ قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با ۱۲۹ رای موافق، ۳۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از ۱۹۶ نماینده حاضر تصویب شد. پیش از این دو فوریت آن مطرح شده بود که نمایندگان آنرا رد کردند.

«جبار کوچکی‌نژاد» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده متقاضیان دوفوریت این طرح با بیان اینکه این طرح هیچ بار مالی برای دولت به همراه ندارد، گفت: از دلایل پیشنهاد فوریت این طرح این است که به تازگی هیات وزیران، مصوبه‌ اصلاحی در رابطه با قانونی که پیشتر در مجلس شورای اسلامی برای استخدام نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات تصویب شده بود، ارائه داد؛ به دلیل سند مالی بیش از ۹۰ درصد این نیروها حذف می‌شوند، وزارت آموزش و پرورش نیز بر آن تاکید دارد.

وی افزود: این سند مالی در شرایطی مطرح شده است که حقوق نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدمات از طریق سرانه واحدهای آموزشی و در برخی شهرها از طریق مبالغ پرداختی اولیاء دنش آموزان به مدارس پرداخت می شود؛ در صورت تصویب دو فوریت این طرح در خصوص سند مالی مذکور نیز شفاف سازی می‌شود.