۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » جامعه » درمان » گزارش » نظام سلامت
  • شناسه : 6509
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
  • ارسال توسط :
تاکنون ۳۷  نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور فوت کردند
تاکنون ۳۷  نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور فوت کردند

تاکنون ۳۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور فوت کردند

افرادی که بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند، دارای بیماری های قلبی و تنفسی بودند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:افرادی که بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا امسال در کشور جان خود را از دست دادند، دارای بیماری های قلبی و تنفسی بودند.

وقایع خبری : علیرضا رئیسی در حاشیه برگزاری کنگره چاقی و بیماری های متابولیک که در بیمارستان میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: امسال موج آنفلوآنزا در کشور یک ماه زودتر از سال های قبل  و از هفته دوم مهرماه آغاز شد و میزان سرعت شیوع این بیماری شدید شده است.

 معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور فوت کردند. این افراد دارای بیماری های قلبی و تنفسی بودند.

وی اظهار داشت: افرادی که بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا امسال در کشور جان خود را از دست دادند، دارای بیماری های قلبی و تنفسی بودند.

رئیسی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه گروه ها ضروری نیست، ادامه داد: افرادی مانند مادران باردار، مبتلایان به سرطان ها، بیماران مزمن قلبی، تنفسی، کلیوی و افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستند، باید این واکسن را تزریق می کردند و برای کودکان و دانش آموزان ضروری نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث پیشگیری برای مبتلا نشدن به آنفلوآنزا بسیار اهمیت دارد و وزارت بهداشت آموزش به عموم مردم را از طریق مراکز بهداشتی، درمانی و پایگاه های سلامت برای همه گیر نشدن این بیماری آغاز کرده است.

رئیسی از والدین خواست در صورت سرما خوردن فرزندانشان، از فرستادن آنها به مدرسه خودداری کنند و رعایت اصول بهداشت فردی از جمله شستشوی مداوم دست ها، زدن ماسک و استراحت کافی در صورت وجود بیماری ضروری است.