۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » امام و رهبری » بازار » جامعه
  • شناسه : 6324
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۷:۴۲
  • ارسال توسط :
ما در عرصه‌ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم
ما در عرصه‌ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم

ما در عرصه‌ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم

به توفیق الهی در عرصه‌ جنگ اقتصادی هم به‌طور قاطع دشمن را عقب خواهیم زد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران، در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی که دیشب (سه‌شنبه) در حسینیه‌ امام خمینی (ره) صورت گرفت، فرمودند: هم دوستان و هم دشمنان بدانند، ما در عرصه‌ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم؛ همین کارهای این چند روز کارهای امنیتی بود، مردمی که نبود.

ایشان تأکید کردند: در عرصه‌های مختلف دشمن را عقب زدیم و به توفیق الهی در عرصه‌ جنگ اقتصادی هم به‌طور قاطع دشمن را عقب خواهیم زد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران خطاب به تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، تأکید کردند: عرصه‌ تولید و رونق اقتصادی احتیاج دارد به پیشروان، فرماندهانی و صفوف مقدمی؛ آن پیشروان، شما تولیدکنندگان هستید. خط‌شکن‌های این میدان «تولیدکنندگان» هستند. این میدان هم میدان خطیری است؛ میدان جنگ است.

ایشان خاطرنشان کردند: آن کسانی که دستشان در کار اقتصادی است، می‌بینند که در دنیا بر سر مسائل اقتصادی، جنگ است و همه‌ دنیا و کشورها با هم بر سر مسائل اقتصادی جنگ دارند. حالا در این دوره‌ ریاست جمهوری آمریکا، این جنگ با چین و کره‌ جنوبی ظهور و بُروز کرده، اما در دوره‌های دیگر هم بوده است؛ منتها این جنگ یک جاهایی وحشیانه و کینه‌توزانه است؛ مثل جنگ اقتصادی که با ما می‌شود. این تحریم الان شدت بیشتری گرفته و فعلاً خواهد بود؛ اینکه امید داشته باشیم یک یا دو سال دیگر تمام می‌شود، باطل است و این تحریم حالاحالاها خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این‌که من از بُن دندان به این حرکت معتقدم که علاج و کلید حل مشکلات کشور عبارت است از «ترویج تولید داخلی»، خاطرنشان کردند: آن کسانی که در مورد تولید یا رونق اقتصادی کشور به جای دیگری چشم میدوزند، [بدانند] راه «ترویج تولید داخلی» است.

ایشان با تأکید بر این‌که در نظام اسلامی، اقتصاد نقش بسیار مهمی دارد، فرمودند: اینکه بعضی تصور کنند در نظام اسلامی به مقوله‌ تولید ثروت و گسترش رفاه عمومی و تولید بنگاه‌های ثروت‌ساز بی‌اعتنایی شده است، درست نیست.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این‌که نوع نگاه نظام اسلامی به ثروت با نوع نگاه حکومت‌ها و سیستم‌های مادی -چه نظام سرمایه‌داری و لیبرالی، و چه نظام مارکسیستی و سوسیالیستی- تفاوت دارد، بیان داشتند: در اسلام، مساوات به معنای سوسیالیستی‌اش معنی ندارد؛ اما برخورداری عمومی بله. آن‌هایی که شعار مساوات می‌دادند، مطلقاً در حکومت‌شان مساوات وجود نداشت و قابل تحقق هم نبود.

ایشان خاطرنشان کردند: اسلام معتقد به تولید ثروت ملی و بالارفتن سطح رفاه جامعه است؛ عده‌ای بیشتر دارند، اما [توزیع] منابع عمومی باید عادلانه باشد. طبعاً در نظام اسلامی، آن شکاف طبقاتی نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اینکه ما برای نجات اقتصاد کشور، چشم امید به تمام شدن تحریم داشته باشیم یا اینکه این شخصِ [رئیس‌جمهور فعلی آمریکا] نباشد، این‌ها تأثیری ندارد. حالا بعضی زرنگی می‌کنند و تحریم را دور می‌زنند، دستشان درد نکند؛ اما کار اصلی «مصون‌سازی کشور از تحریم» است.

ایشان بیان داشتند: دور زدن تحریم یک تاکتیک و مصون‌سازی کشور از تحریم یک راهبرد است؛ باید کاری کنیم که از تحریم آسیب نبینیم.