۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اقتصاد » کارگری- کارمندی
  • شناسه : 3820
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
  • ارسال توسط :
ضرورت ساماندهی پیک موتوری هابیش از پیش احساس می شود
ضرورت ساماندهی پیک موتوری هابیش از پیش احساس می شود

ضرورت ساماندهی پیک موتوری هابیش از پیش احساس می شود

40 درصد تصادفات رانندگی در قزوین مربوط به موتورسواران است

اولین نشست شناسایی و ساماندهی پیک های موتوری در سازمان تاکسیرانی برگزار شد

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از برگزاری اولین نشست شناسایی، ساماندهی و انضباط بخشی پیک های موتوری در سازمان تاکسیرانی با همکاری پلیس راهور خبر داد.

عرشیان گفت: با توجه این که رسته پیک موتوری از جمله مشاغل نوپایی است که در طی دهه اخیر در سراسر کشور رونق فراوانی یافته و صنوف مختلف و از جمله رستوران ها، فروشگاه ها و دارندگان کسب و کارهای اینترنتی، خدمات خود را از طریق پیک های موتوری ارائه می نمایند، جهت پیشگیری از تخلفات و احراز صلاحیت های لازم، ضرورت ساماندهی و شناسنامه دار کردن افراد شاغل در این رسته شغلی بیش از پیش احساس می شود.

این مسئول ادامه داد: طبق ماده ۳ قانون دستورالعمل طرح شناسایی ناوگان حمل و نقل بار درون شهری و حومه تاکسی بار و پیک موتوری مصوبه وزارت کشور، شناسایی و ساماندهی فعالان این رسته بر عهده شهرداری ها می باشد، از این رو اولین نشست هماهنگی شناسایی و ساماندهی پیک های موتوری با همکاری عوامل پلیس راهور در سازمان تاکسیرانی تشکیل شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه، مقرر شد؛ کارگروه مشترکی بین سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور جهت سیاستگذاری درباره شناسنامه دار و قانونمند کردن فعالیت پیک های موتوری و برگزاری دوره های آموزشی برای آنان تشکیل و هم زمان با هفته نیروی انتظامی، مانور موتورسواران قانونمند و تقدیر از آنان برگزار شود.

عرشیان تصریح کرد: با توجه به این که فعالان پیک موتوری در طول روز خدمات متعددی را به صورت رو در رو به شهروندان ارائه می کنند، احراز صلاحیت های اخلاقی، رفتاری و بهداشتی جهت پیشگیری از تخلفات و ایجاد اعتماد شهروندان به این رسته شغلی بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: با توجه به آماری که پلیس راهور اعلام کرده است ۴۰ درصد تصادفات رانندگی در قزوین مربوط به موتورسواران است که به همین دلیل، در بحث شناسنامه دار کردن رسته پیک موتوری، معاینه فنی موتورسیکلت و رعایت قوانین ایمنی و رانندگی توسط موتورسوار تحت نظارت بیشتری قرار خواهد گرفت تا شاهد حوادث ناخوشایند برای شهروندان و موتورسواران نباشیم.