۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » فرهنگ عمومی » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 38174
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
  • ارسال توسط :
مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی پایان یافت
مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی پایان یافت
با معرفی بهترین ها؛

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی پایان یافت

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در قزوین با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: ۲۵۸ نفر در بخش‌های مختلف جشنواره امسال شرکت کردند.

  وی با اشاره به شعار جشنواره امسال با قصه لبخند بسازیم ایجاد نشاط و امید در جامعه، بهره برداری از ظرفیت هنر قصه‌گویی در ارتقای بینش و تربیت کودکان و نوجوانان، شناسایی و رشد استعداد‌های علاقه‌مندان به این هنر و همگانی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.  

در این جشنواره در بخش ملی (نوجوان) سارینا حاجی با قصه «نخودی» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین، بهاره کاتبی با قصه «وزوزی» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع و مائده طاهر با قصه «ماع اوله اوله» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیربها، رتبه اول و دوم و سوم را کسب کردند.  

در این بخش آیسان سلیمی با قصه «عمو زنجیرباف» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک با مربی‌گری زهرا یکه فلاح و هانیه عباسی با قصه «ستاره زمینی» از مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین با مربی گری فاطمه شایان مجد شایسته تقدیر شناخته شدند.  

در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، فاطمه سیدرضایی با قصه «کدوقلقله زن» و بهیه سلیمانی با قصه «مهمان‌های ناخوانده» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

  هم‌چنین در این بخش محمد یکه فلاح با قصه «حسنم ایشالا» شایسته تقدیر شناخته شد.   در بخش ویژه کارآفرینی اکرم ربانی مربی فرهنگی مرکز فرهنگی و هنری شماره دو آبیک با قصه «کانادادرای» برگزیده شناخته شد.

  در بخش ویژه شهید سلیمانی امیر ورسه‌ای با قصه «قاسم و لودر» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی برگزیده شد.   برگزیده بخش ویژه لبخند هم در بخش اعضا فایزه نصیری با قصه «مرد حیله گر» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری فرزانه گلدوزان بود.  

در این بخش و گروه سنی بزرگسالان مهسا اتارخانی با قصه «پادشاه غول‌ها» مربی مرکز فرهنگی و هنری مجتمع رتبه اول، زهرا یکه فلاح مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری شماره یک آبیک با قصه «گوسفندی کوچک» رتبه دوم و نازنین آشوری از مرکز فرهنگی و هنری شریفیه با قصه «خرچ و خروچ و خیریچ» رتبه سوم را کسب کردند.  

در این بخش مهری قهوه‌چی مربی بازنشسته مرکز فرهنگی و هنری آوج با قصه «گریه آن سه نفر» شایسته تقدیر معرفی شد.

  در بخش آیینی – سنتی گروه سنی نوجوان، طناز رئوفی نژاد از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیرب‌ها برای قصه «نقل وهب» رتبه اول و فاطمه زهرا رضایی با قصه «گذر سیاوش از آتش» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری مینا عابدی رتبه دوم و نگار بیاتی با قصه «هفت خوان رستم» از مرکز فرهنگی و هنری الوند با مربی‌گری زهرا برجی رتبه سوم را کسب کردند.

  در این بخش آنیسا طاهرخانی با قصه «رستم و سهراب» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک تاکستان با مربی‌گری سارا طاهرخانی و طا‌ها ذوالفقاری با قصه «سهراب و گردآفرید» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی شایسته تقدیر شناخته شدند.

  در بخش ویژه غیررقابتی غزه نیز مطهره گروسی با قصه «سنگ» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی قصه‌گویی کرد.  

مرحله پایانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار با قصه لبخند بسازیم هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.