۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » حقوقی- قضایی » حوادث
  • شناسه : 37940
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۳۱
  • ارسال توسط :
بازسازی صحنه قتل زوج سینمایی با عاملان قتل مهرجویی
بازسازی صحنه قتل زوج سینمایی با عاملان قتل مهرجویی

بازسازی صحنه قتل زوج سینمایی با عاملان قتل مهرجویی

دو متهم اصلی به نام کریم و داوود افغانستانی و کم سن و سال و ریزنقش هستند.

پلیس و دستگاه قضایی کشور صبح پنجشنبه در حالی از دستگیری و اعتراف عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر خبر دادند که هنوز جزئیات و اطلاعات کاملی از هویت متهمان، انگیزه و اعترافات آنها در دست نیست و مسئولان به انتشار خبر دستگیری و سپس بازسازی صحنه جنایت دور از چشم خبرنگاران اکتفا کردند.

حدود ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۷ مهر، سردار منتظرالمهدی سخنگوی پلیس با انتشار یک فایل صوتی از خود که در اختیار رسانه‌ها قرار داد از شناسایی، دستگیری و اعتراف متهمان ویلای زیبادشت خبر داد: «تلاش کارآگاهان به بارنشست و قاتل اصلی که جزو دستگیرشدگان پلیس بود پس از انجام اقدامات فنی شناسایی شد و به قطعیت رسید. بازجویی‌ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است و بزودی صحنه جرم بازسازی و اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد.»


سردار منتظرالمهدی در ادامه اظهار داشت: علت قتل بنابر اظهارات قاتلان تاکنون اختلافات شخصی و مالی عنوان شده و پرونده مجرمان در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است.
حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز نیز درباره آخرین وضعیت پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش گفت به محض اطلاع از قتل‌ها و با توجه به دستور ویژه رئیس قوه قضائیه و برای اینکه امنیت روانی مردم خدشه‌دار نشود با تلاش و حضور شبانه‌روزی مقامات قضایی مربوطه و مأموران پلیس آگاهی استان البرز حدود ۲۰ مظنون شناسایی و از آنها توسط بازپرس پرونده و کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی استان البرز تحقیق شد. تمامی امکانات علمی و پلیسی به کار گرفته شد تا اینکه در بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته، چند نفر از مظنونان که بازداشت شده بودند اقاریری در خصوص قتل و نحوه آن داشتند. همچنین با توجه به ادله ، شواهد و مدارک از جمله نمونه بزاق و خون پیدا شده در صحنه و مطابقت با برخی از متهمان سرانجام در کمتر از ۵ روز از وقوع قتل و کمتر از سه روز از صدور دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای شناسایی و دستگیری سریع قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، متهمان شناسایی شدند.
وی بیان کرد: تحقیقات انجام شده تاکنون حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل به خاطر وجود اختلافات شخصی مابین متهمان و مقتولان بوده است. در این حادثه ۴ نفر از عوامل حاضر در صحنه قتل دستگیر شده‌اند و از این افراد مقداری وجه نقد، طلا و دو دستگاه تلفن همراه متعلق به مقتولان حادثه کشف شده است.
وی با تکذیب هرگونه ارتباط فامیلی قاتلان با مقتولان متذکر شد: هیچگونه ارتباط فامیلی میان مقتولان و عوامل حاضر در صحنه قتل وجود ندارد و این موضوع کذب محض است.

بازسازی صحنه قتل‌ها در ویلا
عصر پنجشنبه و همزمان با تاریکی هوا و حضور تیم بازسازی صحنه جرم، صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در ویلای آنها بازسازی شد.
 سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا، سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی کل استان البرز، تیم تشخیص هویت و کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی به همراه تیم نوپو به محل جنایت رفته و متهمان صحنه را بازسازی کردند. براساس اعلام سردار منتظر المهدی با توجه به اینکه افراد دیگری به عنوان مظنون در این پرونده احتمالاً نقش داشته‌ باشند کماکان سیر مراحل تحقیقات پلیسی در حال انجام است.

تشویق برای کارآگاهان کشف جرم
 سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تشکر از اقدامات آنی در کشف ماجرای قتل مرحوم مهرجویی و همسرش در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دستور تشویق کارآگاهان را صادر کرد. همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماس تلفنی با سردار رادان، از اهتمام و تلاش‌های کارکنان فراجا تقدیر و تشکر کرد.

اعتراف متهمان

 شنیده ها حاکی است چهار مرد افغانستانی عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش هستند. دو متهم اصلی به نام کریم و داوود که کم سن و سال و ریزنقش هستند به قتل اعتراف کرده‌اند. کریم قبلاً به عنوان باغبان در خانه مهرجویی کار می‌کرده است. متهم در اعترافاتش گفته که به خاطر کار در باغ ویلای مهرجویی حدود ۳ میلیون تومان از او‌طلب داشته اما آنها طلبش را نداده‌اند او نیز با همدستی سه دوست و هم‌ولایتی‌اش نقشه تسویه حساب مرگبار  را طراحی کرده‌اند.
کریم و داوود و دو همدست‌شان شب حادثه از طریق دیوار به داخل ویلا رفته و وارد خانه شدند کریم با چاقو اول مهرجویی را به قتل رسانده و وقتی همسرش از ترس به اتاق فرار کرده با داوود به سراغ وی رفته و او را نیز به قتل رسانده‌اند. سپس طلاها و تلفن همراه آنها را سرقت کرده‌اند. متهمان پس از سرقت بلافاصله خانه را ترک کرده‌اند.

کامران علمدهی / ایران