۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 36454
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۰۹
  • ارسال توسط :
از مدیران خدوم و پرتلاش حمایت کرده و با مدیران متخلف  برخورد می کنیم
از مدیران خدوم و پرتلاش حمایت کرده و با مدیران متخلف  برخورد می کنیم

از مدیران خدوم و پرتلاش حمایت کرده و با مدیران متخلف برخورد می کنیم

پیشگیری و کاهش جرائم خشن از اولویت ها و دغدغه های دستگاه قضا به شمار می رود.

قاضی علی شعبانی ، رییس کل دادگستری استان قزوین درآستانه هفته قوه قضائیه با خبرنگاران استان قزوین دیدار و به سوال های آنان پاسخ داد .

دستگاه قضایی به دور از مسائل سیاسی و در چارچوب قانون در مسیر احقاق حقوق عامه، مبارزه با فساد و تحقق عدالت تلاش می کند.

رییس کل دادگسنری استان قزوین با بیان خبرفوق افزود: در دستگاه قضایی از مدیران خدوم و پرتلاش حمایت کرده و با مدیران متخلف برخورد می کنیم و در این زمینه نگاه سیاسی نداریم و افراد برای ما هیچ فرقی ندارند. نمی توان به بهانه اینکه مدیری ۳۰ سال خدمت کرده از تخلف و جرم احتمالی چشم پوشی کرد چرا که منطقا و شرعا این اجازه را نداریم.

این مسئول قضایی در خصوص اطاله دادرسی ها گفت : طولانی شدن بررسی پرونده ها یک مسئله قابل توجه است که همیشه دغدغه مسئولان عالی قوه بوده و راه حل هایی برای آن اتخاذ کرده اند اما کار سخت است. گاهی اصحاب دعوا موجب اطاله دادرسی می شوند چون به قوانین آشنا نیستند و دعوی را درست طرح نمی کنند و سرانجام به اطاله دادرسی منجر می شود اما بجز پرونده های خاص باید وقت پروند ها حداکثر ۱۵ روز باشد.

قاضی شعبانی گفت: برای پرونده های خاص دستورالعمل نحوه رسیدگی به پرونده های خاص را داریم و پرونده های جرایم خشن که امنیت و نظم جامعه را بر هم می زند باید بدقت و به صورت ویژه بررسی شود اما کار قضاوت سخت است و بسیاری از همکاران ما رغبت زیادی برای بررسی ندارند و حجم پرونده ها بسیار قابل توجه و زیاد است.

رییس کل دادگستری قزوین در رابطه با پلمب نمایشگاه بین المللی قزوین که به دلیل عدم رعایت حجاب و عفاف صورت گرفت نیز گفت: پیش از این اقدام ۴-۵ بار به مدیریت این مجموعه تذکر داده شد و حتی به شکل صورتجلسه نیز درآمد اما در نهایت مجبور به پلمب این مکان شدیم که در ادامه با اخذ تعهد از مدیر این مجموعه ، نمایشگاه فک پلمب شد.

photo_2023-06-20_13-09-07

وی با بیان اینکه در سال گذشته در استان ۶ هزار و ۵۵۳ مورد دادرسی الکترونیک به ثبت رسیدگفت: سازش پرونده های کیفری در کلانتری ها در این مدت ۲۰۰ درصد رشد داشت و همچنین شاهد رشد ۵۴ درصدی مصالحه پرونده های شوراهای حل اختلاف استان بودیم.

این مقام عالی قضایی در استان با اشاره به پرونده مدیرکل سابق میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین به خبرنگاران گفت: : برای این مدیرکل در دادگاه بدوی رأی به برائت صادر شده و الان پرونده در مرحله تجدید نظرخواهی است و با صدور حکم نهایی رأی قطعی خواهد شد.