۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 34810
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
  • ارسال توسط :
قزوین «زرد کرونایی» شد
قزوین «زرد کرونایی» شد

قزوین «زرد کرونایی» شد

تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز براساس رنگ بندی اعلام شده رو به افزایش است.

وقایع خبری: رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: شهرستان قزوین در جدیدترین رنگ بندی کرونایی با قرارگیری در بین مناطق زرد در وضعیت نسبتا پرخطر قرار گرفت.

دکتر عبدالله دیدبان افزود: براساس جدیدترین رنگ بندی ها علاوه بر قزوین، شهرستان آبیک نیز همچنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی اظهار کرد: تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز براساس رنگ بندی اعلام شده رو به افزایش است که نشان می دهد مردم باید شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند.

این مسوول گفت: استفاده از ماسک هنگام حضور در بیرون از منزل به ویژه فضاهای سربسته و شلوغ، شستن دستها با صابون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن پرازدحام همچنان از راه های مهم پیشگیری از کرونا به شمار می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین با بیان اینکه انواع واکسن کرونا برای تزریق به شهروندان در مراکز درمانی شامل خانه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت وجود دارد، افزود: تزریق واکسن کرونا برای تمامی افراد جامعه به ویژه افراد دارای بیماری های زمینه ای و شهروندانی که از زمان آخرین تزریق واکسن آنها ۶ ماه می‌گذرد، توصیه می شود.

براساس رنگ بندی کرونایی رنگ آبی به معنای وضعیت عادی، زرد نسبتا پرخطر و نارنجی پرخطر و قرمز بسیار پرخطر است.