۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان
  • شناسه : 32460
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
  • ارسال توسط :
چند دمنوش برای مبارزه با آنفلوآنزا
چند دمنوش برای مبارزه با آنفلوآنزا

چند دمنوش برای مبارزه با آنفلوآنزا

دمنوش بابونه دارای ترکیباتی است که می‌تواند با سرماخوردگی مبارزه کند.

فصل سرما است و سرماخوردگی و آنفلوآنزا در حال حاضر در اوج خود است و به سختی و سریع ضربه می‌زند برای جلوگیری از چنین علائم و سرماخوردگی چه باید کرد؟

بسیاری از ما در فصل پاییز اقداماتی را برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا انجام می‌دهیم، می‌توانید با دارو‌های گیاهی این کار را انجام دهید و البته در صورت قابل دسترس نبودن برخی گیاهان، می‌توانید خشک شده آن‌ها را استفاده کنید.

چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی نه تنها بسیار مقرون به صرفه هستند بلکه مزایای شگفت‌انگیزی هم دارند که گاهی حتی بهتر از دارو جواب می‌دهند.

دمنوش عسل، لیمو و زنجبیل

این دمنوش بسیار متفاوت است و می‌توانید آن را در مقدار بیشتر تهیه کنید و در یخچال نگهداری کنید. برای تهیه آن لیمو را بشویید و برش دهید. زنجبیل را پوست کنده و برش بزنید. زنجبیل و لیمو را در یک فنجان عسل روی هم قرار داده، در ظرف را به خوبی ببندید و حدود ۱۲ ساعت در یخچال بگذارید. هر وقت خواستید دمنوش تهیه کنید حدود ۲ قاشق چای‌خوری از این مواد را در یک فنجان آب داغ بریزید و بنوشید. این مخلوط را می‌توانید تا ۲ ماه در یخچال نگهداری کنید.

دمنوش گل میخک

این دمنوش ادرار آور است و گرفتگی ریه را برطرف می‌کند. دمنوش میخک می‌تواند سینوس‌ها را باز کند تا بتوانید راحت‌تر نفس بکشید. برای تهیه دمنوش میخک می‌توانید از یک چاشنی شیرین و تند هم در کنار آن استفاده کنید.

دمنوش اُکالیپتوس

اُکالیپتوس یک گیاه استرالیایی است که می‌تواند علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا را کاهش دهد. قبایل بومی از چای تهیه شده با برگ‌های اُکالیپتوس، تب را درمان می‌کردند. اُکالیپتوس همچنین یک ترکیب شیمیایی دارد که خلط و تراکم قفسه سینه را کاهش می‌دهد. این ماده شیمیایی می‌تواند باعث نابودی ویروس آنفلوانزا هم بشود.

دمنوش نعنا فلفلی

نعنا فلفلی یک ماده رایج در دارو‌های ضد سرفه و ضد انعقاد است. روغن موجود در برگ نعنا دارای مزایای ضد ویروسی است که به جلوگیری از گسترش ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند. این دمنوش می‌تواند درد عضله و سرفه را نیز کاهش دهد و راه بینی را باز کند.

دمنوش زنجبیل

برای تهیه این دمنوش می‌توانید از زنجبیل تازه یا خشک استفاده کنید. ترکیبات شیمیایی زنجبیل با سلول‌های ویروسی مبارزه می‌کند، به بهبود بیماری سرعت می‌بخشد و گرفتگی بینی را رفع می‌کند. زنجبیل قرن‌ها برای درمان گلودرد ناشی از سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای آرام کردن معده و کاهش حالت تهوع هم مفید است.

دمنوش دارچین

دارچین برای درمان سرفه‌های مزمن، علائم سرماخوردگی و پاک کردن سینوس‌ها مفید است. شما می‌توانید برای تهیه دمنوش دارچین هم از چوب دارچین و هم از پودر آن استفاده کنید و با کمی عسل به آن طعم دهید. ترکیب دارچین و زنجبیل هم می‌تواند دمنوش مفید و اثرگذاری باشد.

دمنوش بابونه

تحقیقات نشان می‌دهد که دمنوش بابونه دارای ترکیباتی است که می‌تواند با سرماخوردگی مبارزه کند. برای جلوگیری از درد و خستگی نیز مفید است. چای بابونه خواص ضد التهابی دارد که برای کاهش تورم و قرمزی مفید است. خواص آنتی اکسیدانی آن هم برای بهبود بافت‌ها و سلامت مفید است. بابونه ضد اسپاسم است و سرفه را نیز کاهش می‌دهد.