۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 30950
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
  • ارسال توسط :
دستگاه قضایی استان قزوین برای کمک به حل مشکلات بخش صنعت پیش گام بوده است
دستگاه قضایی استان قزوین برای کمک به حل مشکلات بخش صنعت پیش گام بوده است

دستگاه قضایی استان قزوین برای کمک به حل مشکلات بخش صنعت پیش گام بوده است

سال گذشته، هشت هزار و ۳۰۷ مورد دادرسی الکترونیک در استان صورت گرفته که ۱۴ درصد رسیدگی ها را شامل می شود.

سال گذشته ۲۶۸ هزار پرونده به دستگاه قضایی استان وارد و برای ۲۶۰ هزار مورد از این پرونده رای صادرشده ومختومه گردیده است .

قاضی علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در آستانه هفته قوه قضائیه با خبرنگاران رسانه های استان نشست خبری برگزار کرد.

وی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تمام همکاران خود در دستگاه قضایی استان قزوین ، به روح بلند شهید مظلوم دکتر بهشتی درود فرستاد و اظهار امیدواری کرد مجموعه قضایی استان بیش از پیش خدمتگزار مردم شریف استان باشد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه تصریح کرد: دستگاه قضایی استان قزوین برای کمک به حل مشکلات بخش صنعت و پیشگیری از تولید و یا افزایش پرونده های قضایی پیش گام بوده است تا آن جا که در همین راستا سال گذشته بازدید میدانی از ۱۵۰ شرکت تولیدی صورت گرفته و مشکلات ۴۴۷ واحد صنعتی و تولیدی مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دادرسی الکترونیک، گفت: طی سال گذشته، هشت هزار و ۳۰۷ مورد دادرسی الکترونیک در استان صورت گرفته است که این رقم ۱۴ درصد رسیدگی ها را در دستگاه قضایی استان قزوین شامل می شود.

قاضی شعبانی در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف نیز اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته ، عملکرد خوبی را داشته اند تا آن جا که در شوراهای حل اختلاف استان قزوین شاهد ثبت ۸۱ هزار پرونده در این مدت بوده ایم که خوشبختانه معادل ورودی ها هم ،برای پرونده ها رای صادر شده است.

این مقام عالی قضایی در استان با اشاره به امتیازات فراوان ابلاغ های الکترونیکی از جمله صرفه جویی در هزینه ها و زمان به خبرنگاران گفت: درسال گذشته بیش از ۱۴۷ هزار ابلاغ الکترونیک ازسوی دستگاه قضایی استان قزوین به ثبت رسیده است

رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به موضوع ثبت اسناد و اجرای طرح حدنگار در استان قزوین نیز گفت: وسعت اراضی ملی استان قزوین ۷۷۰ هزار هکتار برآورد شده است که با همکاری اداره کل ثبت و سایر دستگاه ها ی مرتبط برای ۱۰۰ درصد اراضی ، حدنگاری انجام شده و برای ۹۶ درصد آنها هم سند تک برگی صادر شده است وعملیات اجرایی چهار درصد دیگر نیز در دست اجرا است که این موضوع موفقیت چشمگیری برای استان در زمینه کاهش اختلافات مربوط به اراضی است.

قاضی شعبانی اضافه کرد: اراضی کشاورزی استان نیز ۶۳۰ هزار هکتار برآورد شده که ۳۸ درصد در طرح حدنگار تثبیت شده است.

وی با اشاره به برنامه های پیش رو دادگستری استان قزوین،گفت: افتتاح دادسرای استان، توسعه دادرسی الکترونیک، راه اندازی سامانه سامع برای ارتباط سهلتر مردم با دستگاه قضا و کاهش جمعیت کیفری استان در دستور کار است.