۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » قزوین
  • شناسه : 30878
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
  • ارسال توسط :
نخستین اولویت در کشاورزی تولید گندم است،  نباید نان مردم به مخاطره بیفتد
نخستین اولویت در کشاورزی تولید گندم است،  نباید نان مردم به مخاطره بیفتد

نخستین اولویت در کشاورزی تولید گندم است، نباید نان مردم به مخاطره بیفتد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی : در مصرف آب هر چه می توانیم صرفه جویی کنیم.

از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی استفاده بهینه کنیم.

تاکید امام جمعه قزوین بر استفاده بهینه از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: امروز دنیا در رقابتِ جمع آوری گندم از کشورهای مختلف است، هر کشوری می خواهد تا جایی که ممکن است گندم جمع آوری و ذخیره کند، در این شرایط باید خود را آماده کنیم تا با کمترین آب بیشترین استفاده را از خاک، زمین، بذر و کشت و کار داشته باشیم و از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی استفاده بهینه کنیم.

وی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم استقلال خود را حفظ کنیم بخش عمده این استقلال به کشاورزی وابسته است، نخستین اولویت در کشاورزی تولید گندم است، نباید نان مردم به مخاطره بیفتد.

 امام جمعه قزوین ادامه داد: در این شرایط بحرانی محصولاتی که آب زیادی مصرف می کند و ضرورتی مانند گندم ندارند را مدیریت کنیم و تلاش کنیم در تولید محصولات دارای اولویت در کشور به صورت برجسته دیده شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: در مصرف آب هر چه می توانیم صرفه جویی کنیم، از آب کشاورزی که بیشترین مصرف را داریم تا آب صنعت که در رده بعدی مصرف قرار دارد و مصرف خانگی را نیز کنترل کنیم.

وی در ادامه بااشاره به اهمیت پرداخت زکات افزود: زمانی در تمام استان ما کمتر از یک میلیارد تومان زکات پرداخت می کردند اما امروز ده ها میلیارد تومان زکات در استان قزوین پرداخت می شود.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه با نام هفته عدالت، بیان کرد: خدای متعال به حوزه عدالت جدی تر از فرمان نگاه کرده است و فرموده خدا به شما دستور می دهد امانت ها را به اهلشان بدهید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به برگزاری سرود مردمی “سلام فرمانده” در قزوین،گفت: شاهد اجتماع باشکوه و بی نظیر اقشار مختلف مردم برای شرکت در اجرای سرود بودیم و جا دارد از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کنیم.