۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قرآن » قزوین
  • شناسه : 26537
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
  • ارسال توسط :
اجرای طرح «شمیم خدمت» برای رفع مشکل بیکاری است
اجرای طرح «شمیم خدمت» برای رفع مشکل بیکاری است

اجرای طرح «شمیم خدمت» برای رفع مشکل بیکاری است

۲ میلیون بسته معیشتی طی ۱۴ مرحله کمک مومنانه توزیع شده است که عملکرد استان قزوین در تعداد و کیفیت قابل توجه بود.

وقایع خبری – یکی از اولویت‌های موقوفات جدید موضوعات قرآنی است .

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه فعال در استان قزوین با بیان مطلب فوق افزود: یکی از اولویت‌های موقوفات جدید موضوعات قرآنی است و در پرتو تبلیغات رشد وقف‌های قرآنی را شاهد هستیم .

این مقام عالی در سازمان اوقاف و امور خیریه که صبح شنبه ۲۴ مهرماه با هدف کلنگ زنی و یا بهره برداری از پروژه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به این استان سفر کرده بود ؛ تصریح کرد: در این سفر هفت پروژه به بهره‌برداری رسید و کلنگ یک پروژه نیز بر زمین زده شد. امروز پروژه مسکن ۳۲ واحدی موقوفه در استان به بهره برداری رسید؛ همچنین باغ پنج هکتاری وقف شده که به دلیل کشاورزی سنتی از رونق افتاده بود پس از وقف به امکانات روز در حوزه کشت بافت انگور تبدیل و با مساحت ۵.۲ هکتار و اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی به بهره‌برداری رسید. همچنین امروز کلنگ احداث شبستان امامزاده اسماعیل (ع) نیز بر زمین زده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: با فعالیت در عرصه‌های جدید در تلاش هستیم ضمن حمایت از جوانان شرکت‌های دانش بنیان را نیز مورد حمایت قرار داده تا در پی آن تولید اشتغال و ارزآوری را نیز شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه همه‌گیری کرونا تمام ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است، اضافه کرد: با شیوع کرونا برخی از امامزادگان تعطیل شدند اما واقعیت این است که امامزادگان تعطیل نشده و تغییر کاربری داده‌اند و از پایگاه‌های فرهنگی به پایگاه‌های سلامت و اجتماعی تبدیل شدند؛ چندین مرحله رزمایش کمک مومنانه و سلامت در کشور برگزار شده است. در حال حاضر در مراکز اقامتی امامزادگان نیز ۱۳۰ هزار تخت را برای موج‌های بعدی کرونا پیش‌بینی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام عادل خاطرنشان کرد: ۲ میلیون بسته معیشتی طی ۱۴ مرحله کمک مومنانه توزیع شده است که عملکرد استان قزوین در تعداد و کیفیت قابل توجه بود.

وی با اشاره بر این که بیکاری یکی از معضلات اساسی کشور است ؛ یادآور شد: در این خصوص طرحی را به نام«شمیم خدمت» در سه فاز طراحی کرده‌ایم؛ در فاز نخست آموزش مشاغل خانگی در دست اقدام است تا علاقه‌مندان مشاغل صنعتی و سنتی را فرا بگیرند و بر همین اساس ۱۲ هزار نفر در مرحله نخست این طرح شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عادل افزود: پس از آموزش«حمایت» و«ایجاد بازارچه های فروش محصولات» در فازهای بعدی این طرح قرار دارد که در آینده‌ای نزدیک پیگیری خواهد شد. این طرح می‌تواند توسط امامزادگان اجرایی شود. همچنین امامزادگان و بقاع متبرکه در موضوعات اجتماعی فعال هستند و تأسیس مراکز افق یکی از شاخصه‌های موفقیت بقاع متبرکه است.