۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 22131
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
  • ارسال توسط :
استان قزوین آماده برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی می شود
استان قزوین آماده برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی می شود

استان قزوین آماده برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی می شود

میزان آمار ثبت نام داوطلبان شوراها نوید مشارکت پرشور را می‌دهد.

۴ هزار و ۶۳۳ داوطلب برای تصدی کرسی‌های شورا‌های اسلامی روستایی در استان قزوین ثبت نام کردند.

وقایع خبری– دکتر حبیبی، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اعلام این خبر گفت: تعداد داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستایی استان قزوین به نسبت دوره گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ثبت نام از داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستایی ساعت ۲۴ دیشب به پایان رسید و در مجموع ۴ هزار و ۶۳۳ داوطلب برای تصدی کرسی‌های شورا‌های اسلامی روستایی استان قزوین ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین خاطرنشان کرد: در تمامی روستا‌هایی واحد شرایط برگزاری انتخابات شورای روستایی، بیش از حد نصاب، (گاهی ۲ تا ۳ برابر) داوطلب عضویت در شورا وجود دارد.

وی افزود: ۹۵ درصد از داوطلبان آقا و ۵ درصد خانم هستند و در مجموع استقبال از حضور در شورا‌های اسلامی روستایی، کم نظیر بود.

حبیبی تصریح کرد: ۸۳ درصد داوطلبان به صورت غیرحضوری و ۱۷ درصد نیز به صورت حضوری ثبت نام کردند که میزان آمار ثبت نام داوطلبان، نوید مشارکت پرشور را می‌دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تأکید کرد: در دوره گذشته انتخابات شوراها، ۲۸ روستا به حد نصاب برگزاری انتخابات شورای روستایی نرسیده بود که در این دوره تمامی روستا‌های واجد شرایط، دارای شورای اسلامی خواهند شد.

وی افزود: بیشترین رنج سنی داوطلبان شورای روستایی ۴۶ تا ۵۰ سال است و ۱۶ درصد داوطلبان سابقه عضویت در شورای قبلی را دارند.

تاییدصلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های قزوین

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان ثبت نام شده در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های استان از سوی هیات‌های اجرایی تایید شده است.

منوچهر حبیبی افزود: پس از بررسی صلاحیت نامزد‌ها از سوی هیات‌های اجرایی، در مرحله بعدی بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات نظارت آغاز شده است.

وی ادامه داد: بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس گزارشات مستند مراجع پنج گانه در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها انجام می‌شود و ظرف مدت ۱۴ روز نتیجه بررسی‌ها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

این مسوول با بیان اینکه مشارکت خوبی برای شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا را در استان قزوین شاهد بودیم، افزود: با احتساب مجموع ثبت نام کنندگان در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها برای هر کرسی ۱۲ نامزد وجود دارد.

حبیبی با اشاره به پایان زمان ثبت نام نامزد‌های شورا‌های اسلامی روستایی در شب گذشته، اظهار داشت: داوطلبان ثبت نام کرده در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان نیز نسبت به دوره قبل هفت درصد رشد یافته است.

وی در ادامه، تعداد دست اندرکاران برگزاری انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در این استان را حدود ۳۰ هزار نفر خواند و گفت: این تعداد شامل عوامل اجرایی و انتظامی و افرادی که در فرایند‌های پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات دخیل هستند، می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه بر ارایه آموزش‌های لازم به دست اندرکاران انتخابات تاکید کرد و آن را مقوله‌ای بسیار مهم که در برگزاری بدون نقص فرایند‌های انتخابات تاثیرگذار است، دانست.