۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » اقتصاد » بازار » بانکداری » قزوین
  • شناسه : 21180
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
  • ارسال توسط :
هم دشمن و هم کرونا باعث شد سخت‌ترین شرایط  برای کشور رقم بخورد
هم دشمن و هم کرونا باعث شد سخت‌ترین شرایط  برای کشور رقم بخورد

هم دشمن و هم کرونا باعث شد سخت‌ترین شرایط برای کشور رقم بخورد

عده‌ای به دنبال این بودند تحریم‌ها و افزایش مطالبات منتج به رفتار پرخاشگرانه شود .

بودجه استان قزوین تناسبی با ظرفیت‌های آن ندارد

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه ها در سالن اجتماعات شهید امامی با بیان اینکه سال جاری از نظر اقتصادی و سیاسی سال سختی بود، افزود: دولت در سال ۹۹ تمامی داشته‌های خود را در حوزه مدیریتی و برنامه ریزی به کار گرفت و با سربلندی از تمامی توطئه‌های سیاسی و اقتصادی عبور کرد.

به گزارش “وقایع خبری”استاندار قزوین گفت: دولت امسال در سطح ملی و استانی همه داشته‌های خود را روی میز آورد تا بتواند شرایط سخت سال ۹۹ را مدیریت کند.

وی اضافه کرد: دشمن تمام ظرفیت‌های بیرونی، داخلی و منطقه‌ای خود را روی میز آورد و باور داشت می‌تواند در این سال ملت ایران را زمینگیر کند.

جمالی پور خاطرنشان کرد: دشمنان در سال جاری با استفاده از ایجاد رعب و وحشت در داخل و با استفاده از ابزار تخریب سرمایه‌های داخلی و فاصله انداختن بین مردم و مسئولان و بهره برداری از ابزار تحریم اقتصادی به دنبال تحقق اهداف خود بودند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها به عنوان سردمدار مقابله با ایران قرار گرفته و حتی کشور‌های منطقه نیز که به نوعی رفتار خود را در مقابل ملت ایران پنهان می‌کردند در سال ۹۸ و ۹۹ همه داشته‌ها را بسیج کردند تا شرایط را تغییر دهند و به کشور و همبستگی ملی آسیب وارد کنند.

استاندار قزوین گفت: متأسفانه در داخل نیز با برخی از صدا‌ها مواجه بودیم که به تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دشمن کمک می‌کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این سال‌ها طوری مسیر پیش رفت که همه منافذ اقتصادی کشور بسته شد و در داخل نیز عده‌ای به دنبال این بودند که تحریم‌ها و افزایش مطالبات منتج به رفتار پرخاشگرانه بشود و در مجموع بتوانند با این شرایط آسیب را متوجه نظام کنند.

جمالی پور افزود: اگر منصفانه به عملکردی که اتفاق افتاد نگاه کنیم باید از مردم سپاسگزاری نماییم که به خوبی تشخیص دادند و به رغم تنگنا‌های اقتصادی و فشار‌های متحمل شده، در زمین طراحی شده بازی نکردند و سعی نمودند با نگاه عمیق به مسایل و منافع کشور به عنوان مهمترین عنصر توجه کنند و رفتاری را نشان بدهند که موجب یاس دشمنان شود.

وی اضافه کرد: در این میان اصحاب رسانه استان نیز به خوبی مسیر‌ها را تشخیص داد و رفتاری را نشان دادند که موجب همبستگی و اتحاد بیشتر در استان شد.

استاندار قزوین گفت: واقعاً در سال جاری هم دشمن و هم کرونا باعث شد سخت‌ترین شرایط برای کشور رقم بخورد و رفتار منطقی اصحاب رسانه در این شرایط قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه استان قزوین استانی کاملا سیاسی با نحله‌های فکری مختلف و عمیق است، افزود: به رغم این نگاه و رویکرد، کمترین مسئله‌ای را در استان داشتیم که ناشی از نگاه تیزبین اصحاب رسانه و شناخت عمیق از رفتار خدمتگزاران است.

جمالی پور با بیان اینکه در این مدت از رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی هیچگونه رفتار خارج از عرف مشاهده نکردیم، افزود: موضوع نقد با انصاف هیچ اشکالی ندارد و مورد تاکید ما است و باید از نگاه منصفانه اصحاب رسانه استان تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: نتیجه این رفتار‌ها باعث شد آرامش سیاسی در استان برقرار شود در حالیکه قبل از سال ۹۸ در استان با شرایط پرخاشگری مواجه بودیم.

استاندار قزوین با اشاره به بودجه استان، گفت: به رغم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان متاسفانه بودجه استان هیچ تناسبی با این همه ظرفیت‌ها نداشت و تمام تلاش خود را برای اصلاح آن به کار گرفتیم.

وی افزود: سد نهب که احداث آن ۱۲ سال به طول کشیده بود با تأمین اعتبارات ملی و استانی آبگیری شد و در آینده نزدیک استان قزوین به منطقه گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

به گفته استاندار قزوین، اعتبارات احداث سد بالاخانلو نیز تأمین شده است و این سد تا آخر تیرماه به بهره برداری خواهد رسید.

جمالی پور با بیان اینکه برای احداث خط لوله آب شرب طالقان به آبیک اعتبارات خوبی تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح آبرسانی به آبیک به زودی به بهره برداری برسد.

وی افزود: در حوزه آبیاری تحت فشار هم اعتبارات خوبی اختصاص داده شده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: هر کالایی که در گمرکات استان قزوین رسوب کرده بود با همکاری دستگاه قضا ترخیص شد.

جمالی پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان برای مدیریت بازار مصرف مرغ و تخم مرغ گفت: پیش از شیوع کرونا میزان مصرف مرغ در استان ۷۰ تن در روز بود که این مقدار، هم اکنون به روزانه ۱۹۰ تن رسیده است.

وی علت ملتهب شدن بازار مرغ در استان قزوین را تفاوت قیمت این محصول در استان‌های تهران و البرز و تهیه مرغ مورد نیاز این دو استان از استان قزوین دانست.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار تمام تلاش خود را برای تنظیم بازار مرغ انجام داد، اما دلال‌ها همچنان عامل اصلی متشنج شدن بازار مرغ استان قزوین هستند.

جمالی پور به پرداخت مطالبات معوق کارگران استان اشاره کرد و گفت: مطالبات بازنشستگان نیز از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا مشکلات شرکت‌های فرنخ، مه نخ و کنتورسازی را حل و فصل کنیم.