۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استانداری ، فرمانداری
  • شناسه : 3326
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
  • ارسال توسط :
۹۲۸طرح زیربنایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در قزوین افتتاح می شود
۹۲۸طرح زیربنایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در قزوین افتتاح می شود

۹۲۸طرح زیربنایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در قزوین افتتاح می شود

میزان اشتغال این طرح‌ها در مجموع به صورت مستقیم سه هزار و ۹۰۵ نفر و ۶ هزار و ۲۴۴ نفر به صورت غیر مستقیم است.

بهمن امسال بازنشسته می‌شوم اما اعلام کرده‌ام زودتر استاندار جدید معرفی شود چراکه موضوع انتخابات در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد و نیاز است استاندار جدید برای اداره امور حضورداشته باشد لذا در نامه خود بحث استعفا و بازنشستگی خود را مطرح کرده‌ام.

استاندار قزوین با بیان مطلب فوق به حوادث انقلاب و شهادت دولت مردان در دهه ۶۰پرداخت و ضمن گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر برنامه های هفته دولت را برای خبرنگاران تشریح کرد .

وی گفت : همزمان با هفته دولت ۹۲۸ طرح با ۶۷۴ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان در امور زیربنایی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی افتتاح می شود که از این تعداد ۵۶۸ طرح کاملا دولتی ، ۸۰ طرح کاملا خصوصی و ۲۸۰ طرح مشارکتی با شهرداری، شرکت برق، کمیته امداد و دهیاری ها است.

زاهدی گفت:میزان اشتغال این طرح‌ها در مجموع به صورت مستقیم سه هزار و ۹۰۵ نفر و ۶ هزار و ۲۴۴ نفر به صورت غیر مستقیم است.

وی با اشاره به طرح‌هایی که در این هفته عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، گفت:این طرح‌ها شامل اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با یک طرح با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، شرکت گاز ۶ طرح با هشت میلیارد تومان، شرکت آب و فاضلاب یک طرح با ۱۴ میلیارد، دانشگاه علوم پزشکی ۲ طرح با هفت و نیم میلیارد تومان، شرکت شهرک ها با ۴۳ طرح و ۷۳۳ میلیارد تومان در قالب ۱۶۵ هکتار زمین کلنگ زنی خواهد شد.

زاهدی با تفکیک این طرح ها در بخش‌های مختلف گفت: ۷۹۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان در امور زیربنایی و عمرانی شامل سازمان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، شرکت برق، سازمان حفاظت محیط زیست، پخش فراوردهای نفتی، آب و فاضلاب شهری و روستایی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، شهرداری و دهیاری و گاز افتتاح خواهد شد.

استاندار قزوین ادامه داد : ۹۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۷۸ میلیارد تومان شامل فعالیت‌های جهادی، کشاورزی، آب منطقه ای، صنعت، شرکت شهرک ها و یک طرح اداره امور مالیاتی به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: همچنین ۴۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان در امور فرهنگی و اجتماعی شامل سازمان‌های نوسازی مدارس، میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری، دانشگاه پیام نور، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی و اداره ورزش در این مدت بهره برداری خواهد شد.

استاندار قزوین در پاسخ به سؤالی مبنی بر رکود جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان و عملکرد مدیران فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت : مسئولیت شورای فرهنگ عمومی با استانداری نیست و استاندار به‌عنوان نایب‌رئیس تنها عضوی از این شورا است بااین‌حال امیدواریم با تغییر صورت گرفته در کسوت مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان این شورا بار دیگر تشکیل شود.

وی با انتقاد از عملکرد مدیران وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد : تاکنون بار اصلی مسئولیت کار های فرهنگی در سطح استان را شهرداری و میراث فرهنگی بر عهده داشتند؛ باوجودآنکه مسئولیت اصلی آن‌ها پرداختن به این امور نبود!

این مسئول در خصوص برنامه خصوصی‌سازی مجتمع لاله الموت نیز گفت: بستری فراهم شد که با مسئولان جهت بازدید از این پروژه حضور پیدا کردیم که این بازدید صرف بود و تصمیمی برای آن تاکنون گرفته نشده است. البته سرمایه‌گذارانی از این پروژه بازدید کردند که هنوز نظر نهایی خود را نداده‌اند، بااین‌حال اگر سرمایه‌گذاران هم حضورداشته باشند این مجتمع لاله در مالکیت دولت باقی خواهد ماند .

در این نشست منوچهر حبیبی ، معاون سیاسی امنیتی ، مصطفی صالحی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و اکرم نجفی ، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین حضور داشتند .