۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 19475
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
  • ارسال توسط :
۸۹ بیمار کووید۱۹ دیگر جان باختند
۸۹ بیمار کووید۱۹ دیگر جان باختند

۸۹ بیمار کووید۱۹ دیگر جان باختند

کمترین میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت گزارش شده است .

وقایع خبری- سخنگوی وزارت بهداشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۳۸۳ نفر رسید.

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت:از دیروز تا امروز ۵ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۳۷ نفر از آنها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۹ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته

سیما لاری افزود: ۴۰۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.  

لاری همچنین گفت تاکنون ۸ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

   سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: کمترین میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت گزارش شده است و با توجه به اینکه این دفاتر جزو اماکن شلوغ و پر رفت و آمد است لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله یک و نیم تا دو متر در این اماکن ضروری است.
دکتر سیما سادات لاری گفت: برای این کار و جلوگیری از شلوغی این اماکن، دفاتر پیشخوان دولت باید به نوبت دهی اینترنتی و تلفنی اقدام و از ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک خودداری کنند.
وی ادامه داد: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در دفاتر پیشخوان دولت یا هر مکان ارائه خدمات عمومی دیگر، مراتب را به شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کنند یا با اسکن کد QR واحد مربوطه از طریق تلفن همراه هوشمند و ارسال آن به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موضوع را اعلام و پیگیری کنند.