۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 19248
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
  • ارسال توسط :
۸۳ بیمار دیگر کووید۱۹ جان باختند
۸۳ بیمار دیگر کووید۱۹ جان باختند

۸۳ بیمار دیگر کووید۱۹ جان باختند

تنها راه مطمئن شدن از آلوده نبودن نان این است که قبل از مصرف دوباره نان را حرارت دهیم .

از دیروز تا امروز ۲۹ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۳ بیمار دیگر کووید۱۹

به گزارش “وقایع خبری” مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.   متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۸۸۶ نفر رسید.   خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.    ۴۳۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

  تاکنون ۸ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.   بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت :کمترین میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نانوایی هاست و اکیدا به سالمندان و بیماران مزمن و دارای بیماری های زمینه ای قلبی و تنفسی توصیه می شود از رفتن به نانوایی خودداری کنند.
دکتر سیما سادات لاری افزود: به مردم توصیه می شود قبل از دست زدن به نان دستهای خود را ضدعفونی کنند یا به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویند. نان نیز باید کاملا به صورت داغ در سفره یا پارچه تمیز قرار گیرد و هنگام پرداخت وجه نان نیز توصیه می شود پرداخت به صورت برخط و یا از طریق کارتخوان انجام شود و از دست زدن به وجه نقد خودداری شود.
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: تنها راه مطمئن شدن از آلوده نبودن نان این است که قبل از مصرف دوباره نان را حرارت دهیم و گرم کنیم تا از آلوده نبودن نان قبل از مصرف مطمئن شویم.