۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 20183
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
  • ارسال توسط :
۷۴ بیمار کووید۱۹ جان باختند
۷۴ بیمار کووید۱۹ جان باختند
در ۲۴ ساعت گذشته،

۷۴ بیمار کووید۱۹ جان باختند

در هفته گذشته بیشترین میزان موارد بستری به ترتیب در استان‌های مازندران، سمنان و گیلان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت : در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۱۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۷۸ نفر از آنها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛جان باختن ۷۴ بیمار کووید۱۹

وی گفت : مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۸۷۳ نفر رسید.
خانم لاری افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۲۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

آخرین آمار کرونا؛جان باختن ۷۴ بیمار کووید۱۹

وی گفت : ۳۷۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
خانم لاری افزود: تاکنون ۹ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۲۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی گفت : بر اساس آخرین تحلیل ها، ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

دکتر لاری افزود : شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند .

دکتر لاری اظهار داشت: در هفته گذشته بیشترین میزان موارد بستری به ترتیب در استان‌های مازندران، سمنان و گیلان و بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: متاسفانه در پی عادی انگاری شرایط بیماری، میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و میزان استفاده از ماسک در کشور در روز‌های اخیر با کاهش مواجه شده است.

وی اظهار داشت: همان طور که بار‌ها اطلاع رسانی شده است، میان کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ رابطه مستقیم و معنی دار وجود دارد؛ بنابراین با توجه به وضعیت حساس، ناپایدار و شکننده بیماری در کشور، در صورت ادامه روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت بیماری در کشور دوباره با خیز جدید و سخت مواجه خواهد شد.
دکتر لاری گفت: امیدواریم با پرهیز از هرگونه اهمال در رفتار‌های فردی و اجتماعی هموطنان، شاهد پیشگیری از تکرار تجربه‌های تلخ گذشته و جلوگیری از ایجاد خیز چهارم بیماری کرونا در کشور باشیم.