۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » استان ها » البرز
  • شناسه : 1944
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
  • ارسال توسط :
۶ کشور قدرتمند دنیا بیایند ، بنشینند وبا ایران مذاکره کنند
۶ کشور قدرتمند دنیا بیایند ، بنشینند وبا ایران مذاکره کنند

۶ کشور قدرتمند دنیا بیایند ، بنشینند وبا ایران مذاکره کنند

ما علاقه مند هستیم منطقه ما امن و آرام باشد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ملت ایران مفتخر است که به قوانین و مقررات بین المللی عمل کرده و هم اینکه آنجایی که به او زور گفته می شود قاطعانه مقابل زورگو می ایستد و از عزت و کیان خودش دفاع می کند.

اسحاق جهانگیری در حاشیه آیین بهره برداری از طرح پرواربندی بچه ماهی در ماهی سرای کرج و بازدید از نمایشگاه دانش بنیان بخش کشاورزی استان البرز در جمع خبرنگاران به بدعهدی آمریکایی ها و اروپایی ها اشاره کرد و افزود: ایرانیان یک ملت متمدن و تمدن ساز بوده و در دنیا نقش تعیین کننده ای داشته اند که قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: در هر کشوری از آثار تمدن مردم ایران می توان مشاهده کرد و یکی از رمزهای موفقیت این ملت این بوده که همواره از عزت خود دفاع و حفاظت کردند و همواره اهل منطق و گفت و گو بوده اند.

جهانگیری تاکید کرد که ملت ایران در حل بحران های جدی بیش از اینکه به زور متوسل بشوند با گفت و گو و منطق متوسل شده اند.وی اظهار داشت: راهکارهایی که ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می دهد بر اساس منطق است چرا که ما پیچیده ترین گره های دنیا را می توانیم با گفت و گو حل کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: اینکه هر کس زورش بیشتر باشد فکر می کند منطق قوی تری دارد، حرفی ناصحیح است چرا که منطق باید در میز مذاکره رقم بخورد.

وی گفت: اینکه ۶ کشور قدرتمند دنیا بیایند بنشینند با ایران مذاکره کنند و به تفاهم برسند معنایش این است که ایران توانسته استدلال و منطقش را در میز مذاکره به اثبات برساند و آنها پذیرفته اند، ولی بعد از اینکه از میز مذاکره کنار رفتند احساس کردند در مذاکره کلاه سرشان رفته و ضرر کرده اند.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: آمریکایی ها بعد بیایند از زور استفاده کنند و به ملتی فشار بیاورند که یک کار غیرعقلایی و غیر منطقی است، اما امروز ملت ایران به این سرفراز است که هم اهل گفت و گو، تعامل و هم اهل منطق است.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی که در منطقه حساس خلیج فارس و خاورمیانه در این ایام در ارتباط با ایران افتاد در واقع این پیام را به دنیا داشت که با منطق، گفت و گو، استدلال و با ادب با ایران می شود کار کرد و مسایل دنیا و منطقه را حل و فصل کرد.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد که اگر از مسیر دیگری با ایران وارد گفت و گو شوندآنها بازنده خواهند بود و منطقه ما آسیب می بیند.

جهانگیری گفت: ما علاقه مند هستیم منطقه ما امن و آرام باشد؛ در طول تاریخ، ایران حافظ امنیت منطقه و خلیج فارس بوده و نیاز به اینکه بخواهند ائتلاف درست کنند و قدرت ها بیایند، نیست چرا که این قدرت ها هر چه به منطقه خارج از حوزه فعالیت خودشان آمده اند، جز ناامنی هیچ کاری دیگری نمی توانند بکنند و ناامنی را دامن می زنند.

وی تاکید کرد که امنیت منطقه را ایران با کمک کشورهای منطقه می تواند تامین کند و راهش این است که دیگر کشورها فشارهایشان را از روی ایران بردارند و با ایران وارد مذاکره منطقی و بدون تحمیل و فشار بشوند و آن وقت می بینند که چه منطقه خوبی برای همه برقرار است.